شیرآلات ایرانی توان رقابت با خارجی‌ها را دارند
شیرآلات ایرانی توان رقابت با خارجی‌ها را دارند
مرجانی با بیان اینکه “شیرآلات ایرانی می‌تواند با شیرآلات خارجی رقابت کند” گفت: متاسفانه بعضی از سازندگان ما این خودباوری را در صنعت شیرآلات ندارند و فکر می‌کنند که اگر این برند خارجی باشد مشتری بهتر استفاده می‌کند.

به گزارش خبربین آنلاین: علی مرجانی عضو هیات مدیره شرکت شیرآلات راسان در حاشیه جشن روز مهندس که به همت گروه شنع برگزار شد درباره وضعیت تولید شیرآلات در کشور گفت: تا حدود ۲۵ سال پیش جنس‌های آلمانی و چینی وارد صنعت ساختمان ایران می‌شد و کاملا در صنعت شیرآلات واردکننده بودیم، اما در این ۲۵ سال صنعت شیرالات رشد زیادی داشت و دیگر واردکننده کامل شیرالات نیستیم و تولید داخل موفق بوده است.

شیرآلات ایرانی توان رقابت با خارجی‌ها را دارند

مرجانی با بیان اینکه “شیرآلات ایرانی می‌تواند با شیرآلات خارجی رقابت کند” ادامه داد: اگر قیمت یک دست کامل شیر خارجی اینجا ۴۰۰ یا ۵۰۰ میلیون باشد از آن کیفیت بهتر محصول ایرانی است که نهایتا ۳۰- ۴۰ میلیون قیمت دارد، اما متاسفانه بعضی از سازندگان ما این خودباوری را در صنعت شیرآلات ندارند و فکر می‌کنند که اگر این برند خارجی باشد مشتری بهتر استفاده می‌کند.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال اگر اسم راسان روی محصولات ما هک نشده باشد شما فکر نمی‌کنید که این‌ها ایرانی هستند و امروز ما از سازندگان خود که در منطقه یک و دو و سه تهران هستند به این خودباوری برسند که ما رشد کردیم و در این صنعت حرفی برای گفتن داریم و می‌توانند به آن خودباوری برای محصولات ایرانی استفاده کنند.

مرجانی با اشاره به مشکلات تامین مواد اولیه گفت: دولت باید حمایت کند تا ما بتوانیم در تولید مواد اولیه هم خودکفا شویم و نیاز به واردات نداشته باشیم به عنوان مثال یک کارتریجی بود که در تایوان تولید می‌شد و می‌خواستیم بیاوریم در ایران تولید کنیم، اما متاسفانه از ما برای تولید آن حمایت نشد، ما اگر این کارخانه را اینجا احداث می‌کردیم در این صنعت کارتریج هم تولیدکننده می‌شدیم و مشکلی برای تولید نداریم.

در صنعت شیرآلات صادرکننده شده ایم

عضو هیات مدیره شیرالات راسان درباره فعالبت‌های صادراتی تولیدکنندگان شیرآلات گفت: خوشبختانه در صنعت شیرآلات صادرکننده شده ایم و در کشور‌های آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس و کشور عراق توفیق خوبی داریم.

وی افزود: یکسالی است که در دبی دفتری احداث کردیم که بتوانیم جنس خود را به همه دنیا صادر کنیم و دو ماه پیش نمایشگاه بیگ فایو بزرگترین نمایشگاه در سطح خاورمیانه و جهان بود که در دبی برگزار شد که بتوانیم در هر جای دنیا به راحتی صادرات داشته باشیم.

جای تولیدکنندگان بهشت است

مرجانی با اشاره به چالش‌های تولیدکنندگان گفت: من اعتقاد دارم که جای تولیدکنندگان در بهشت است، شرایط سخت است و ما امروز داریم استقامت زیادی می‌کنیم و پای کار ایستادیم و کار انجام می‌دهیم.

تولید عشق است

عضو هیات مدیره شیرآلات راسان در پایان تاکید کرد: تولید عشق است اگر عشق در آن نباشد امکان ندارد و عقلانی نیست و شما اگر پول را از تولید بردارید و در هرجا زمین خالی بخرید ۵۰ برابر تولید سود می‌کنید، ولی تولید یک عشق است و با عشق ادامه می‌دهیم.