• درباره ما
  • تماس با ما

جمعه ۲۱ آذر ۱۴۰۴

  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • whatsapp
  • eitaa
  • bale
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بانک، بیمه و بورس
    • راه و مسکن
    • صنعت، معدن، تجارت
  • سیاست
    • بین الملل
    • سیاست داخلی
    • مجلس
  • جامعه
  • فرهنگ و هنر
  • ورزش
  • استانها
  • بازار
  • بازرگانی
  • عکس
  • فیلم
Twitter Facebook Telegram Whatsapp

از چالش مدیریتی در سطوح مختلف و عدم ثبات در تصمیم‌گیری‌ها رنج می‌بریم

  • شناسه خبر: 8970
  • تاریخ و زمان ارسال: 7 دی 1402 || 15:45

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: آنچه ما اکنون در کشور از آن رنج می‌بریم، چالش مدیریتی در سطوح مختلف و عدم ثبات در تصمیم‌گیری‌ها است و این دو موضوع همه ما را اذیت می‌کند.

به گزارش خبربین آنلاین؛ محمدباقر قالیباف در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی، صنفی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه به این جمع و سازندگان کشور افتخار می‌کنم، گفت: بدون شک این مجموعه یکی از پیشران‌های اصلی در بخش‌های مختلف است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه ما اکنون در کشور از آن رنج می‌بریم، چالش مدیریتی در سطوح مختلف و عدم ثبات در تصمیم‌گیری‌ها است و این دو موضوع همه ما را اذیت می‌کند، ادامه داد: این دو موضوع حل نمی‌شود مگر با همین نشست‌ها و جمع‌ها، اما باید توجه شود که این نشست‌ها کاملاً ساختارمند باشد به این معنا که بدانیم می‌خواهیم از کجا شروع کنیم و به کجا برسیم.

وی اضافه کرد: از دوستان می‌خواهم که جمع‌بندی این جلسه را در دو یا سه بند احصا کنند تا این جمع‌بندی بتواند سه هدف را محقق کند.

قالیباف در تشریح این اهداف تصریح کرد: یکی از این اهداف این است که ذینفعان این بخش بتوانند رابطه منطقی و ارتباط ارگانیک و ساختارمند با قانونگذار را قبل از قانونگذاری و اجرای قانون برقرار کنند.

وی پیشنهاد داد: برای تحقق این مهم می‌توان از ظرفیت مرکز پژوهش‌ها استفاده کرد، زیرا مرکز پژوهش‌ها هم در پیش‌نویس قانون و هم در عملکرد گزارش‌گیری‌ها نهادمندتر از مجلس به موضوعات نگاه می‌کند؛ من این موضوع را با توجه به تجربه ۴ ساله خود بیان می‌کنم.

رئیس نهاد قانونگذاری با اشاره به دومین هدفی که باید پیگیری شود، افزود: باید مشخص شود چگونه می‌توانیم از ظرفیت بالای خدمات مهندسی در حوزه‌های رشد اقتصادی، ارزآوری و تأثیرگذاری فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استفاده کنیم؛ دوستان اشاره کردند حداقل در کشورهای همسایه می‌توانیم از موضوعاتی که قدرت داریم و بخشی از تحریم را نیز در حوزه فنی مهندسی حل و فصل کردیم، استفاده کنیم و مشخص شود ما برای این موضوع در حوزه قانونگذاری چه اقدامی می‌توانیم انجام دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح هدف سوم، تصریح کرد: مطرح می‌شود که اگر فلان طرح در کشور دیگری اجرایی شود، اتفاق خوبی در این حوزه رخ می‌دهد، باید به این پرسش پاسخ داده شود که چرا اول این کار را در داخل کشور انجام ندهیم، ما این همه طرح ناتمام داریم و می‌توانیم این طرح‌ها را بررسی کنیم و طرح‌هایی که برگشت سرمایه داشته و دارای منطق اقتصادی است را احصا و فهرست آن‌ها را تهیه کنیم؛ به طور مثال بیان کنیم از بین ۱۰هزار طرحی که در کشور وجود دارد، هزار طرح منطق اقتصادی دارد و در مرحله بعد آن را پیگیری کنیم.

قالیباف با بیان اینکه برای هر یک از صنف‌ها و صنعت‌ها می‌توانیم نسخه خاص خود را در نظر بگیریم و حتی می‌توانیم نسخه هر طرح را استانی تعیین تکلیف کنیم، افزود: این موضوع از یک سو به ما در رشد خدمات فنی و مهندسی کمک می‌کند و از سوی دیگر کمک می‌کند ما به فهم و باور اینکه منافع بخش خصوصی و دولت به هم گره خورده است و هر دو طرف باید این کار را با هم انجام دهیم، برسیم؛ این موضوع همیشگی است و راه موفقیت کشور این است.

وی گفت: به طور مثال در شهرهای بزرگ طرح‌های حمل و نقل سودآورند، البته دولت باید به مردم در حمل و نقل یارانه بدهد تا هزینه پرداختی توسط مردم کاهش یابد اما این حوزه برای تولیدکننده این خدمات- که شما هستید- حتماً سودآور است و در سایر پیشران‌های ما بسیار تأثیرگذار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم موضوع مشارکت عمومی و خصوصی تبدیل به قانون خواهد شد، گفت: موضوع مشارکت عمومی و خصوصی را از ابتدای دوره تلاش کردیم به تصویب برسد، اما از آنجا که انجام نشد، پایه آن را در برنامه هفتم گذاشته‌ایم.

قالیباف بر تداوم جلسات مشترک تاکید کرد و گفت: ما می‌توانیم این جلسات مشترک را به صورت سه‌جانبه یعنی بین مجلس، دولت و شما برگزار کنیم و موضوعات را پس از گفت و شنود پیگیری کنیم و به دنبال حل آن باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه کشور، تصریح کرد: ما در حوزه راه، جاده و بزرگراه حدود ۲۳ برابر حوزه ریل سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، باید دید آیا با توجه به شرایط کشور این سرمایه‌گذاری کار درستی بود یا کار غلطی؟ آیا جاده‌هایی که ساختیم در مناطقی بود که پیشران شود و موجب بازگشت سرمایه شود یا نه؟

وی با بیان اینکه از ۱۴ هزار کیلومتر ریلی که ساختیم ۴ هزار کیلومتر آن بی‌فایده و بی‌خاصیت است و اگر نمی‌ساختیم نیز اتفاقی نمی‌افتاد، ادامه داد: اگر این ۴ هزار کیلومتر را برای تکمیل کریدور شمال- جنوب و شرق به غرب استفاده می‌کردیم می‌توانستیم ۳۵ میلیون تُن کالا را در این بستر در سال جابه‌جا کنیم که این موضوع می‌توانست برگشت سرمایه مناسبی داشته باشد و از آن حتی برای ساخت جاده‌های روستایی نیز استفاده کنیم.

بر اساس این گزارش، فعالان این عرصه به موضوعاتی از قبیل چالش‌های پیش روی سرمایه‌گذاری، تأثیر کاهش تعرفه واردات بر تولید، انتقاد از دو نرخی بودن ارز، مشکلاتی مانند رفع تعهد ارزی، ضرورت توجه به پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران و تولیدکنندگان، انتقاد از تصدی‌گری دولت در اقتصاد، تشکیل نهاد تعاملی بین مجلس و شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی، صنفی و حرفه‌ای و ایجاد بستر لازم برای صدور خدمات فنی و مهندسی بیشتر اشاره کردند.

بازار سهام پایگاه خبری خبربین آنلاین چالش قالیباف مجلس مدیریت

مطالب مرتبط

16 آذر 1404

این غذاها برای بدن التهاب آور است

4 آذر 1402

اهمیت بسیج و نیروهای جهادی در هفته بسیج

15 مرداد 1404

«فیبر خوراکی؛ ناجی فراموش‌شده دستگاه گوارش»

22 دی 1402

شورای امنیت دو نشست مجزا درباره یمن و غزه برگزار می‌کند

13 بهمن 1403

حسن خمینی: جای آقای رئیسی خالی است

16 مرداد 1403

دلایل ریزش‌های اخیر بازار سرمایه چیست؟

8 آذر 1402

وضعیت مساجد تهران نباید ملاک برنامه‌ریزی برای کل کشور باشد

6 فروردین 1404

رکوردشکنی صنعت هسته‌ای در حوزه اکتشاف، فرآوری و تولید سوخت

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

خواهشمندیم برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربری خود بشويد

آخرین اخبار

  • سیاست داخلی 20 آذر 1404

    رهبر انقلاب: کمبودهای زیادی داریم اما کشور در حال پیشرفت است

  • پربازدید 20 آذر 1404

    قیمت‌ طلا و سکه امروز پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۴

  • پربازدید 20 آذر 1404

    قیمت دلار امروز ۲۰ آذر ۱۴۰۴

  • پربازدید 20 آذر 1404

    توضیح استاندار تهران درباره نحوه تصمیم‌گیری برای تعطیلی

  • پربازدید 20 آذر 1404

    خبر خوش ماهواره‌های هواشناسی برای ایران

  • ورزش 20 آذر 1404

    ساپینتو: عادلانه نیست که سه امتیاز را از ما گرفتند!

  • راه و مسکن 20 آذر 1404

    آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها

  • پربازدید 20 آذر 1404

    پشت‌پرده تقلای ترامپ برای پایان فوری جنگ اوکراین

  • خودرو 20 آذر 1404

    قیمت خودرو امروز ۲۰ آذر ۱۴۰۴

اوقات شرعی

پایگاه خبری خبربین آنلاین به شماره ثبت ۸۹۱۵۵ از سوی وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارچوب اهداف مقدس انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران به امر اطلاع رسانی به منظور ارتقای سطح بینش و آگاهی عمومی می پردازد. پایگاه خبری خبربین آنلاین یک رسانه مستقل بوده و خود را مقید به قانون اساسی و قوانین نظام جمهوری اسلامی، اصول و ارزش های دین اسلام و تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل و شهیدان انقلاب میداند. این پایگاه اطلاع رسانی سعی دارد  تا با انتشار اخبار، تحلیل ها و مقالات صاحب نظران و فرهیختگان کشوری، زمینه ای مناسب برای تجمیع افکار و اندیشه ها و ارائه آن به عموم مردم را فراهم سازد. صاحب امتیاز و مدیر مسئول: صفورا طالب زاده

دسترسی سریع
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • استخدام
  • اعلام مشکل سایت
  • تبلیغات در سایت
  • دیگر رسانه ها
  • پخش زنده
مجوزها
;

جمعه ۲۱ آذر ۱۴۰۴

  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • whatsapp
  • eitaa
  • bale
کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی خبربین آنلاین محفوظ است. طراحی ،اجراء و پشتیبانی : سایت فـــــــــا