راههای ثبت شکایات در بیمه سلامت اعلام شد
- شناسه خبر: 31097
- تاریخ و زمان ارسال: 10 تیر 1404 - 10:50
سازمان بیمه سلامت با استقرار سامانههای گزارش مردمی و بازرسیهای میدانی به شکایات رسیدگی میکند و هموطنان میتوانند شکایات خود را در این سامانهها ثبت کنند.

به گزارش پایگاه خبری خبربین آنلاین ،سازمان بیمه سلامت ایران در گزارشی روند بررسی کیفیت خدمات مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد خود را برای بیمهشدگان تشریح کرد.
روند بررسی کیفیت خدمات مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد با این سازمان و چگونگی شکایت از کیفیت خدمات با توجه به پرسشهای بیمهشدگان در گزارشی مطرح شده که شرح آن در ذیل آمده است.
نظارت بر خدمات درمانی و بیمهای
در نظام سلامت، نظارت یکی از اصلیترین ابزارهای تضمین کیفیت و شفافیت خدمات است. سازمان بیمه سلامت با استقرار سامانههای گزارش مردمی، بازرسیهای میدانی و رسیدگی به شکایات، تلاش میکند از حقوق بیمهشدگان در برابر تخلفات مراکز درمانی دفاع کند.
در این بخش، پرتکرارترین سؤالات شما درباره مسیرهای گزارش تخلف، پیگیری شکایات و برخورد با مراکز متخلف را پاسخ دادهایم.
چگونه شکایت کنیم و از کیفیت خدمات مطمئن باشیم؟
با شمارهگیری ۱۶۶۶ یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.
در صورت مشاهده تخلف از سوی بیمارستان یا مرکز درمانی، چهاقدامی انجام دهیم؟
تخلف مورد نظر را به شماره ۱۶۶۶ اطلاع دهید.
چگونه شکایت ثبتشده را پیگیری کنیم؟
با شماره گیری ۱۶۶۶ یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به بررسی شکایت ثبتشده اقدام نمایید.
اگر یک مرکز درمانی از پذیرش دفترچه یا نسخه الکترونیک بیمه سلامت امتناع کرد، چه کنیم؟
ضمن بررسی دلیل این موضوع میتوانید برای پیگیری با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرید.
در صورت نارضایتی از رفتار پزشک، پرستار یا کارکنان، آیا میتوان شکایت کرد؟
با شمارهگیری ۱۶۶۶ یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.
آیا بیمه سلامت بر عملکرد و کیفیت مراکز طرف قرارداد نظارت دارد؟
بیمه سلامت بر عملکرد تمامی مراکز طرف قرارداد نظارت دارد.
چه تخلفاتی از سوی مراکز درمانی شایع است؟
دریافت مبلغ بیش از فرانشیز، محاسبه آزاد خدمات سلامت و دارو، عدم پذیرش بیمهشده، رفتار نامناسب و…، در صورت داشتن نارضایتی میتوانید جهت بررسی از طریق شمارهگیری ۱۶۶۶ اقدام به پیگیری کنید.
بخش نظارت سازمان بیمه سلامت، پل ارتباطی مهم میان مردم و ساختار رسمی درمانی کشور است. گزارشهای مردمی، مهمترین منبع برای شناسایی ضعفها و تخلفات هستند. با مشارکت فعال شما، کیفیت خدمات ارتقا خواهد یافت و حقوق بیمهشدگان بیشازپیش حفظ میشود.
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد