• درباره ما
  • تماس با ما

شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۴

  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • whatsapp
  • eitaa
  • bale
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بانک، بیمه و بورس
    • راه و مسکن
    • صنعت، معدن، تجارت
  • سیاست
    • بین الملل
    • سیاست داخلی
    • مجلس
  • جامعه
  • فرهنگ و هنر
  • ورزش
  • استانها
  • بازار
  • بازرگانی
  • عکس
  • فیلم
Twitter Facebook Telegram Whatsapp

راه‌های ثبت شکایات در بیمه سلامت اعلام شد

  • شناسه خبر: 31097
  • تاریخ و زمان ارسال: 10 تیر 1404 || 10:50

سازمان بیمه سلامت با استقرار سامانه‌های گزارش مردمی و بازرسی‌های میدانی به شکایات رسیدگی می‌کند و هموطنان می‌توانند شکایات خود را در این سامانه‌ها ثبت کنند.

به گزارش پایگاه خبری خبربین آنلاین ،سازمان بیمه سلامت ایران در گزارشی روند بررسی کیفیت خدمات مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد خود را برای بیمه‌شدگان تشریح کرد.

روند بررسی کیفیت خدمات مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد با این سازمان و چگونگی شکایت از کیفیت خدمات با توجه به پرسش‌های بیمه‌شدگان در گزارشی مطرح شده که شرح آن در ذیل آمده است.

نظارت بر خدمات درمانی و بیمه‌ای

در نظام سلامت، نظارت یکی از اصلی‌ترین ابزارهای تضمین کیفیت و شفافیت خدمات است. سازمان بیمه سلامت با استقرار سامانه‌های گزارش مردمی، بازرسی‌های میدانی و رسیدگی به شکایات، تلاش می‌کند از حقوق بیمه‌شدگان در برابر تخلفات مراکز درمانی دفاع کند.
در این بخش، پرتکرارترین سؤالات شما درباره مسیرهای گزارش تخلف، پیگیری شکایات و برخورد با مراکز متخلف را پاسخ داده‌ایم.

چگونه شکایت کنیم و از کیفیت خدمات مطمئن باشیم؟

با شماره‌گیری ۱۶۶۶ یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

در صورت مشاهده تخلف از سوی بیمارستان یا مرکز درمانی، چه‌اقدامی انجام دهیم؟

تخلف مورد نظر را به شماره ۱۶۶۶ اطلاع دهید.

چگونه شکایت ثبت‌شده را پیگیری کنیم؟

با شماره گیری ۱۶۶۶ یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به بررسی شکایت ثبت‌شده اقدام نمایید.

اگر یک مرکز درمانی از پذیرش دفترچه یا نسخه الکترونیک بیمه سلامت امتناع کرد، چه کنیم؟

ضمن بررسی دلیل این موضوع می‌توانید برای پیگیری با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرید.

در صورت نارضایتی از رفتار پزشک، پرستار یا کارکنان، آیا می‌توان شکایت کرد؟

با شماره‌گیری ۱۶۶۶ یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

آیا بیمه سلامت بر عملکرد و کیفیت مراکز طرف قرارداد نظارت دارد؟

بیمه سلامت بر عملکرد تمامی مراکز طرف قرارداد نظارت دارد.

چه تخلفاتی از سوی مراکز درمانی شایع است؟

دریافت مبلغ بیش از فرانشیز، محاسبه آزاد خدمات سلامت و دارو، عدم پذیرش بیمه‌شده، رفتار نامناسب و…، در صورت داشتن نارضایتی می‌توانید جهت بررسی از طریق شماره‌گیری ۱۶۶۶ اقدام به پیگیری کنید.

بخش نظارت سازمان بیمه سلامت، پل ارتباطی مهم میان مردم و ساختار رسمی درمانی کشور است. گزارش‌های مردمی، مهم‌ترین منبع برای شناسایی ضعف‌ها و تخلفات هستند. با مشارکت فعال شما، کیفیت خدمات ارتقا خواهد یافت و حقوق بیمه‌شدگان بیش‌ازپیش حفظ می‌شود.

مطالب مرتبط

15 بهمن 1401

وام مسکن برای متاهل ها چقدر آب می خورد؟

28 تیر 1404

تنفس سطحی و سریع؛ خطری برای سلامت روان و عملکرد مغز

6 خرداد 1402

قتل کودک خردسال به دست پدر

9 آذر 1402

رزمایش مشترک ایران و عمان در تنگه هرمز برگزار شد

31 تیر 1404

پایان بورس امروز سه شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۴

27 آبان 1403

تأکید پزشکیان بر اولویت‌دهی اقتصاددریامحور در برنامه‌ریزی‌ها

6 تیر 1403

حضور همراه اول در نمایشگاه الکامپ با آخرین دستاوردهای فناورانه

24 فروردین 1403

دولت دارد بدون بودجه اداره می شود!

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

خواهشمندیم برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربری خود بشويد

آخرین اخبار

  • پربازدید 12 مهر 1404

    کاهش دما در اکثر مناطق کشور

  • صنعت، معدن، تجارت 11 مهر 1404

    حباب سکه ۱.۲ میلیون تومان بیشتر شد

  • سیاست 11 مهر 1404

    عارف: باید زنجیره تأمین و تولید کالاهای اساسی به عهده بخش خصوصی باشد

  • ورزش 11 مهر 1404

    فرهاد مجیدی در آستانه بازگشت به نیمکت استقلال؟

  • حوادث 11 مهر 1404

    پلیس راه: احتمالا خستگی و خواب‌آلودگی راننده عامل واژگونی اتوبوس در فیروزکوه بوده است

  • پربازدید 11 مهر 1404

    ازسرگیری صادرات برق ایران به دو کشور همسایه شرقی

  • پربازدید 11 مهر 1404

    جو آرام در اکثر مناطق کشور

  • پربازدید 11 مهر 1404

    بانک مرکزی از روز شنبه ۱۲ مهرماه عرضه اسکناس ارز را افزایش می‌دهد

  • ورزش 11 مهر 1404

    خط حمله پرسپولیس تقصیر هاشمیان نیست

اوقات شرعی

پایگاه خبری خبربین آنلاین به شماره ثبت ۸۹۱۵۵ از سوی وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارچوب اهداف مقدس انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران به امر اطلاع رسانی به منظور ارتقای سطح بینش و آگاهی عمومی می پردازد. پایگاه خبری خبربین آنلاین یک رسانه مستقل بوده و خود را مقید به قانون اساسی و قوانین نظام جمهوری اسلامی، اصول و ارزش های دین اسلام و تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل و شهیدان انقلاب میداند. این پایگاه اطلاع رسانی سعی دارد  تا با انتشار اخبار، تحلیل ها و مقالات صاحب نظران و فرهیختگان کشوری، زمینه ای مناسب برای تجمیع افکار و اندیشه ها و ارائه آن به عموم مردم را فراهم سازد. صاحب امتیاز و مدیر مسئول: صفورا طالب زاده

دسترسی سریع
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • استخدام
  • اعلام مشکل سایت
  • تبلیغات در سایت
  • دیگر رسانه ها
  • پخش زنده
مجوزها
;

شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۴

  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • whatsapp
  • eitaa
  • bale
کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی خبربین آنلاین محفوظ است. طراحی ،اجراء و پشتیبانی : سایت فـــــــــا