روابط عمومی و مسئله سلامت
روابط عمومی و مسئله سلامت
«علی قاسمی‌جهان» مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت شهر سالم در یادداشتی که در اختیار پایگاه خبری خبربین آنلاین، قرار داده به موضوع روابط عمومی و مسئله سلامت، پرداخته است.

به گزارش خبربین آنلاینعلی قاسمی جهان: رابطه سلامت به مثابه مقوله‌ای پیچیده و چند بعدی با روابط عمومی از دو سو معنا پیدا می‌کند.

حرفه روابط عمومی در همه جهان، یکی از مشاغل پُر فشار و پُر استرس، محسوب می‌شود که اهمیت توجه به سلامت شغلی اعضای خانواده این صنف را دو چندان می‌کند؛ به طور مثال، شبکه شغلی آنلاین آمریکا، روابط عمومی‌ها را در کنار مشاغلی چون نظامی، آتش‌نشانی، خلبانی، پلیس و خبرنگاری جزو ۱۰ شغل سخت و پُر استرس قرار داده که این خود نشان از دشواری این حرفه دارد.

کار کردن در انظار عمومی، شبانه‌روزی بودن فعالیت‌ها و قابل رصد بودن آن، ارتباط مستقیم با ذی‌نفعان و فکر کردن و تصمیم گرفتن در شرایط فشار را ازجمله علت‌های انتخاب روابط عمومی به‌عنوان یک شغل استرس‌زا است.

برگزاری جلسات متعدد و متنوع در تقویم، پُر مناسبت ایران از یک سو و تامین نیازهای مخاطب متنوع ایرانی از سوی دیگر موجب می‌شود تا در طول کار، جزئیات زیادی را در محتوا و فرم فنی فعالیت‌ها رعایت کرد. همچنین به‌کارگیری مدیریت زمان و نداشتن حد و مرزی برای وظایف این واحد نیازمند تمرکز و ریسک‌پذیری بالا است که ویژگی‌های خاص شخصیتی و حرفه‌ای لازم دارد.

اما فعالیت روابط عمومی در نهادهای بهداشتی و درمانی، نیز، بسیار حساس‌تر و پیچیده‌تر است. نمونه ویژه آن در عصر پاندمی کرونا قابل رصد است. در این دوره که با حجم گسترده‌ای از اطلاعات غلط و شبه علم مواجه بودیم، تطبیق محتوای رسانه‌ای و آموزشی با پروتکل‌های بهداشتی و منابع تایید شده کار را برای فعالان این عرصه مشکل کرده بود و خدا را شاکرم که در کنار همکاران فهیم روابط عمومی شرکت شهر سالم توانستیم بدون مشکل از این برهه عبور کنیم.

در این دوره با هدایت‌ها و حمایت‌های بی‌بدیل جناب آقای دکتر «امیر نورمحمدی» مدیرعامل شرکت شهر سالم انتشار درست و کامل فعالیت‌های شبانه‌روزی پرسنل شرکت و ایثارگری‌ها و زحمات کادر درمان در اولویت برنامه‌های روابط عمومی قرار داشت.

ارائه اطلاعات درست و آموزش پیشگیری از ابتلا به بیماری در همکاری مستقیم با پزشکان متخصص و کارشناسان بهداشت بخش دیگر دستور کار آن ایام بود.

️در پایان، لازم می‌دانم بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه روز ارتباطات و روابط عمومی را به همه همکارانم تبریک بگویم. امید آن دارم که با تبلور زحمات و حساسیت‌های این بخش اهمیت این حوزه در ساختارهای اداری و حاکمیتی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نوشته: علی قاسمی جهان- مدیر روابط عمومی شرکت شهر سالم