‌سند تجارت آزاد ایران و اتحادیه اوراسیا امضا می‌شود
‌سند تجارت آزاد ایران و اتحادیه اوراسیا امضا می‌شود
معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تا 2 ماه آینده سند تجارت آزاد ایران و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا امضا می شود.

به گزارش خبربین آنلاین؛ محمد قنادزاده امروز در نشست خبری نمایشگاه اوراسیا که در تالار اصفهان نمایشگاه بین المللی برگزار شد، گفت: اتحادیه اقتصادی اوراسیا از ۵ کشور روسیه، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان تشکیل شده است و این اتحادیه از سال ۲۰۱۵ شکل گرفته که با جمعیت ۱۸۳ میلیون نفری ظرفیت خوبی را برای صادرات ما فراهم خواهد کرد.

معاون ارتقا کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا سالانه ۳۸۰ میلیارد دلار واردات دارند.

وی بیان داشت: در سال ۱۳۹۵ قرارداد موقت تجارت ترجیحی ایران با این ۵ کشور منعقد شد که در نتیجه آن در سال اول انعقاد قرارداد، صادرات ما به این کشور رشد ۸۰ درصدی داشت.

قنادزاده اظهار داشت: از سال ۹۹ مذاکرات تجارت  به اتحادیه اقتصادی آغاز شده است که طی یکی دو ماه آینده ۵ کشور برای ایران سند نهایی تجارت آزاد را امضا خواهند کرد و پس از آن نیز این سند در مجلس کشورها باید به تصویب برسد که پس از تصویب در مجالس کشورها پیش بینی می شود تجارت آزاد ایران و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا از ابتدای سال شمسی آینده آغاز می شود.