سیل در عمان جان ۱۲ نفر از جمله ۹ دانش‌آموز را گرفت
سیل در عمان جان ۱۲ نفر از جمله ۹ دانش‌آموز را گرفت
در پی بارش شدید باران در چندین شهر کشور عمان و جاری شدن سیلاب دستکم 12 نفر جان باختند.
به گزارش خبربین آنلاین؛ سلطان‌نشین عمان در ساعات گذشته شاهد شرایط جوی متلاطم و خطرناک در اثر بارش باران‌های شدید بود و شبکه‌های اجتماعی صحنه‌های وحشتناکی از غرق شدن خودروها در سیل را نشان می‌دهد.
بخش جستجو و نجات سازمان مدیریت اضطراری عمان دیروز یکشنبه خبر داد که به دلیل شرایط بد جوی و جاری شدن سیل ۱۲ مورد فوتی گزارش شده است.
بنا به اعلام این نهاد در نتیجه گرفتار شدن چندین وسیله نقلیه در سیل دو شهروند عمانی و ۹ دانش آموز در شهر سمد الشأن استان المضیبی جان خود را از دست دادند افزون بر یک تبعه خارجی که او نیز در اثر سیل غرق شده و جستجو برای یافتن پنج مفقودی دیگر هم در این استان ادامه دارد.
انتقادها در شبکه‌های اجتماعی عمان در خصوص جان باختن ۹ دانش آموز و احتمال سهل انگاری مسئولین در خصوص وضعیت آب و هوایی بالا گرفته است.
وزارت آموزش و پرورش عمان هم از تعطیلی همه مدارس دولتی و خصوصی و خارجی در مسقط و استان‌های شمال شرق، جنوب شرق، الداخلیه، الظاهره و جنوب الباطنه خبر داد و گفته که برنامه‌های آموزشی دانش آموزان از راه دور انجام می‌شود.
بنا به اعلام سازمان هواشناسی وضعیت بد جوی و وقوع سیلاب در بیشتر استان‌های سلطان نشین عمان در نتیجه بارندگی با شدت‌های متفاوت تا چهارشنبه آینده ادامه خواهد داشت.