فتاحی: منطقه ویژه اقتصادی لامرد پتانسیل تبدیل شدن به منطقه آزاد را دارد
فتاحی: منطقه ویژه اقتصادی لامرد پتانسیل تبدیل شدن به منطقه آزاد را دارد

به گزارش خبربین آنلاین؛ مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جمع اصحاب رسانه به اهمیت ژئوپلتیک منطقه ویژه اقتصادی لامرد پرداخت و گفت: یکی از برنامه‌های پیش رو تبدیل این منطقه به منطقه آزاد است تا بتوانیم سرمایه‌های بیشتری را جذب این شهر و منطقه کنیم. کورش فتاحی؛ مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد […]

به گزارش خبربین آنلاین؛ مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جمع اصحاب رسانه به اهمیت ژئوپلتیک منطقه ویژه اقتصادی لامرد پرداخت و گفت: یکی از برنامه‌های پیش رو تبدیل این منطقه به منطقه آزاد است تا بتوانیم سرمایه‌های بیشتری را جذب این شهر و منطقه کنیم.

کورش فتاحی؛ مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه گفت: در سال ۸۴ بود که تفکر ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی در جنوب کشور شکل گرفت و در ایمیدرو به مطالعه رسید. منطقه ویژه اقتصادی لامرد، خلیج فارس و پارسیان جزو بهترین کارهای ایمیدرو است.

وی افزود: موقعیت ژئوپلتیک این منطقه بسیار حائز اهمیت است فاصله این منطقه تا بندر پارسیان کمتر از ۳۰ کیلومتر است ساحل این منطقه خاص است که در مجاورت قطر، بحرین، کویت، امارات و عربستان و عمان است که امتیاز خاصی حساب میشود. سایت بزرگ پارس جنوبی در چند کیلومتری اینجاست که به راحتی میتوان به مولدهای انرژی دسترسی داشته باشیم. از سوی دیگر گاز لامرد گاز شیرین است که در نتیجه امکانات خاصی به ما میدهد.

فتاحی افزود: فرودگاه عسلویه به ما نزدیک است و از طرفی نیز فرودگاه لامرد، بین‌المللی است که برخورداری از ۲ فرودگاه جزو ویژگی های این منطقه است‌. قرار گرفتن بین دو رشته کوه که دسترسی دشمن را به منطقه سخت میکند از موضوعات دیگر است و موقعیت جغرافیایی منطقه ویژه اقتصادی که در مرز ۳ استان بوشهر، هرمزگان و فارس قرار دارد نیز بسیار حایز اهمیت است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد تشریح کرد: ایمیدرو به درستی مکانی را انتحاب کرده است که هم حوزه خلیج فارس را پوشش میدهد و هم تا اصفهان را میتواند تحت پوشش قرار دهد. ما در ۴ بُعد در منطقه کار میکنیم. اول؛ تامین انرژی؛ قرار است که صنایع انرژی‌بر در این منطقه مستقر شوند که موضوع آب، برق، گاز از موضوعات اساسی است ولی تاکید دارم که مشکل گاز و آب نداریم ولی علیرغم تلاش‌های شرکت توانیز و وزارت نیرو، دغدغه تامین برق را داریم. موضوع دوم، توزیع انرژی است که ۱۹۰۰ میلیارد تومان پروژه را برای توزیع انرژی‌هایی که تامین شدند پیش میبریم و امیدواریم تا پایان سال ۳هزار میلیارد تومان را پیش بگیریم. بحث سوم؛ ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاران از اولویت‌های بعدی ماست که باید نگاه سرمایه‌گذاران له این منطفا جلب شود. ایجاد ریل آهن از منطقه لامرد به بندر پارسیان از برنامه‌های ماست که برآورد اولیه ما ۵ هزار میلیارد تومان است. ایجاد بزرگراه، تبدیل به منطقه آزاد شدن و تبدیل تهدید به فرصت از برنامه‌های جدی پیش روی ماست زیرا در هر فرصتی تحت تحریم‌های نفتی قرار گرفتیم پس باید جلوی خام فروشی گرفته شود.

وی عنوان کرد: مسئولیت اجتماعی برای بنده مهم است. صنایعی که در این منطقه هستند قرار نیست به محیط زیست آسیب بزنند. این شایسته نیست که محیط زیست و مردم منطقه به دلیل اینکه صنایع فعالی دارند، دچار مخاطره شوند پس حواس ما به آلایندگی‌ها هم هست.

فتاحی در پایان گفت: پتروشیمی هرمز در دست احداث است که تا ۳ خرداد این کارخانه افتتاح خواهد شد و همچنین هفته آینده ۳ قرارداد سرمایه‌گذاری پتروشیمی به امضا میرسد.