پیش بینی بورس فردا ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
پیش بینی بورس فردا ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
بورس امروز (دوشنبه) به رشد اندک رسید؛ شاخص بورس فردا (سه شنبه 30 خرداد) چگونه خواهد بود؟!

به گزارش خبربین آنلاین: بازار بورس تهران در حالی سه‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ را به پایان می‌برد که همچون سال گذشته (۱۴۰۱) بازدهی حدود ۱۱ درصدی را کسب کرده است. شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات روز جاری بدون تغییری خاص و با نوسان ۱۳۰۰ واحدی مثبت در محدوده‌های روزهای پیشین ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات روز جاری بورس تهران بعد از چند روزی که در محدوده کمتر از ۵ هزار میلیارد تومانی قرار داشت با کمی رشد به اعداد و ارقام بالای ۵ هزار میلیارد تومانی رسید و در این بازار بی‌رمق این تغییر هر چند کوچک برای اهالی بازار خوشایند بود.

ارزش معاملات نقد بازار بورس تهران در ابتدای خردادماه سال جاری در محدوده‌های ۸.۵ هزار میلیارد تومان قرار داشت که رفته‌رفته و تا پایان خردادماه این رقم به اعداد کمتر ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی رسید.

در بازار امروز بیشترین خروج پول‌های حقیقی را نماد بانک ملت و تجارت به خود اختصاصاً دادند و به ترتیب بانک ملت با خالص خروج بیش از ۲۴۲ میلیاردتومانی صدرنشین نمادهایی بود که حقیقی‌ها دست به فروش آنها زده بودند. اما در مقابل معاملات بلوکی بانک ملت با خالص ورود پول حقیقی‌ها یک تناقض را در بازار روز جاری ایجاد کرد. بانک تجارت نیز با ۶۲ میلیارد تومان خالص خروج پول‌های حقیقی در رتبه دوم ایستاد.

در روز جاری خودرویی‌ها رتبه اول ارزش معاملاتی را از دست دادند و گروه بانکی باارزش بیش از ۹۴۴ میلیارد تومان در جایگاه اول نیستند و خودرویی‌ها نیز با ارزش معاملاتی حدود ۷۲۶ میلیارد تومان دوم شدند. اما گروه انبوه‌سازی نیز با ارزش بیش از ۳۵۵ میلیارد تومانی در رتبه سوم و بالاتر از گروه شیمیایی که ارزش معاملاتی ۳۲۰ میلیارد تومانی داشت قرار گرفت.

خبرهای روز تاثیرگذار بر بورس

رئیس سازمان بورس، گفت: دولت هیچ دخالتی در بازار سهام نداشته است.

همچنین «مجید عشقی» از برخورد با مدرسان قلابی در فضای مجازی خبر داد و گفت: ممکن است برخی در فضای مجازی به دنبال پروژه کردن سهام و فعال کردن کانال فضای مجازی باشند و مردم به دنبال افرادی بروند که هیچگونه مجوزی ندارند.

گفته می‌شود از دلایل افزایش قیمت شکر در بازارهای جهانی کاهش برداشت نیشکر در کشور هندوستان، دومین کشور تولیدکننده شکر است. بارش باران‌های سیل‌آسا در کشور هند باعث شده است از برداشت محصول نیشکر در این کشور کاسته و صادرات آن کم شود.

مدیر عملیات بازار برق بورس انرژی با اعلام خبر گشایش نمادهای معاملاتی مرداد، شهریور و مهر در تالار برق سبز، عنوان کرد: هشت نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت ۱۵۵ هزار و ۹۸۰ کیلووات در هر ساعت در بورس انرژی پذیرش شدند.

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

بازار بورس تهران در حالی سه‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ را به پایان می‌برد که همچون سال گذشته (۱۴۰۱) بازدهی حدود ۱۱ درصدی را کسب کرده است. شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات روز جاری بدون تغییری خاص و با نوسان ۱۳۰۰ واحدی مثبت در محدوده‌های روزهای پیشین ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص کل بورس تهران، همچنان در محدوده‌های قبلی قرار دارد و نوسان روز جاری تأثیر خیلی خاصی را بر مفروضات قبلی بازار و شاخص نداشت است. اما ممکن است طبق سنت نانوشته بازار شاخص بورس تهران برای شروع روز کاری بعد کمی رخ منفی را به خود بگیر چرا بازار در نیم دوم روز جاری روند منفی را به خود گرفت.

و باید برای روزهای پایانی سه‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ دید که شاخص محدوده حمایتی ۱۶۱ درصدی فیبوناچی میان‌مدت خود را از دست خواهد داد؟ (محدوده باکس سبز رنگ) و یا روزهای آینده و قبل از انتشار گزارش فروش ماهانه شرکت‌ها شاهد افزایش و رشد شاخص بورس تهران خواهیم بود.

منبع: اکو ایران