چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟
چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟
هر شب و هر شب نیمه‌شب از خواب پریدن می‌تواند دردسرساز شود، زیرا خواب را مختل می‌کند. خواب یک عملکرد حیاتی است که به بازسازی بدن کمک می‌کند. به‌اندازه کافی نخوابیدن می‌تواند موجب انواع مشکلات سلامتی شود و عملکرد ادراکی مغز را مختل کند.

به گزارش خبربین آنلاین؛ هر شب و هر شب نیمه‌شب از خواب پریدن می‌تواند دردسرساز شود، زیرا خواب را مختل می‌کند. خواب یک عملکرد حیاتی است که به بازسازی بدن کمک می‌کند. به‌اندازه کافی نخوابیدن می‌تواند موجب انواع مشکلات سلامتی شود و عملکرد ادراکی مغز را مختل کند.

حالی‌که همیشه نمی‌توان دلیل دقیق بیدارشدن فرد در ساعت ۳ صبح را مشخص کرد، اما درک علل رایج اختلالات خواب ممکن است به افراد کمک کند تا در طول شب راحت‌تر بخوابند. در مورد دلایل مختلفی که ممکن است فرد در ساعت ۳ صبح از خواب بیدار شود و همچنین نکاتی برای خواب بهتر و زمان مراجعه به پزشک اطلاعات کسب کنید.

آپنه خواب

آپنه خواب یکی از علت‌های شایع نیمه‌شب از خواب پریدن است. این عارضه باعث تنفس سطحی و ناقص می‌شود که می‌تواند فرد را چندین بار طی شب از خواب بیدار کند. در بسیاری از موارد، فرد حتی متوجه نمی‌شود که خوابش دچار اختلال شده است.

کسی که آپنه خواب دارد ممکن است این علائم را تجربه کند:

  • . سردرد صبحگاهی
  • . به زحمت تنفس‌کردن در شب
  • . خستگی طی روز
  • . خوروپف
  • . مشکل در تمرکز طی روز

راهکار و درمان: پزشک می‌تواند شما را به یک کلینیک خواب ارجاع دهد و در آنجا یک برنامه درمانی به شما ارائه شود. درمان آپنه خواب می‌تواند شامل عمل جراحی، استفاده از ابزارهای کمک تنفسی یا استفاده از پلاک ضد خوروپف برای کمک به باز کردن راه‌های هوایی شود.