از سنگر آموزش تا عرصه تجارت؛ سفر یک فرهنگی بازنشسته به دنیای تجارت
- شناسه خبر: 27886
- تاریخ و زمان ارسال: 27 فروردین 1404 - 09:00
محمدرضا احمدی، فرهنگی سابق معتقد است که تجارت نیازمند یادگیری مداوم، صبر و استفاده از ارتباطات است و برای موفقیت یک تاجر، در دسترس بودن، داشتن اطلاعات دقیق، ارتباط موثر و سیستم تجاری کارآمد، چهار ویژگی کلیدی محسوب میشوند.

از کلاس درس تا بازار تجارت؛ معلم بازنشسته ای که با تکیه بر آموزش، مسیر موفقیت را در پیش گرفت.
محمدرضا احمدی، معلم بازنشسته ای است که پس از سه دهه خدمت در آموزش و پرورش، وارد عرصه تجارت صنایع روشنایی و سیم و کابل شده است. او در مسیر موفقیت خود، جمعیت حضرت خدیجه (س) را راهگشای چالش های خود می داند و معتقد است که به سبب عدم تجربه باید برای خود در این مسیر راهنمایی برگزید.
محمدرضا احمدی در گفتوگو با خبرنگار خبربین آنلاین ضمن تشریح مسیر پرچالش ابتدایی خود در تجارت تاکید کرد: از نظر بنده به دلیل نداشتن تجربه و سرمایه، سیستمسازی و بهرهگیری از نیروهای همکار در کنار یادگیری مستمر برای موفقیت در این عرصه بسیار اهمیت دارد.
وی افزود: من، از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی و ساکن شهرستان کوهسرخ، با بیش از ۳۰ سال سابقه در حوزه آموزش و پرورش، فعالیت حرفهای خود را پس از بازنشستگی بهعنوان تاجر صنایع روشنایی و سیم و کابل آغاز کردم.
احمدی با اشاره به سوابق خود در حوزه آموزش، بیان کرد: پس از سالها فعالیت بهعنوان معلم و مدیر مدرسه، پس از آشنایی با جمعیت حضرت خدیجه (س) تصمیم گرفتم وارد عرصه تجارت شوم. انتخاب حوزه فعالیتم با توجه به ظرفیت تأمین موجود در استان انجام شد و به این ترتیب مسیر جدیدی برای من آغاز گردید.
او تنوع کالایی مجموعه خود را یکی از نقاط قوت تجارتش عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۳۵۰ تا ۴۰۰ نوع روشنایی و ۱۵۰ تا ۲۰۰ مدل مختلف سیم و کابل شامل کابلهای شبکه، کواکسیال، مخابراتی و سیمهای برق صنعتی و خانگی در سبد محصولی ما قرار دارد.
این تاجر خراسانی، چالشهای ابتدای مسیر را قابلتوجه دانست و گفت: نداشتن تجربه خرید و فروش و نداشتن سرمایه اولیه از مهمترین چالشها بودند؛ اما با لطف خداوند، حمایت مدیران و بهرهگیری از آموزشهای جمعیت حضرت خدیجه (س)، به تدریج این موانع برطرف شد.
وی حضور در میتینگهای آموزشی، تبادل نظر با مدیران و ارتباط با تاجران باسابقه را از عوامل مهم موفقیت خود دانست و افزود: تجارت، نیازمند یادگیری مستمر، صبوری و بهرهگیری از ظرفیت ارتباطات است. ما نمیتوانیم بهتنهایی همه امور را انجام دهیم، بلکه باید سیستمسازی کنیم و از نیروهای همکار بهره بگیریم.
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود، چهار ویژگی مهم برای یک تاجر موفق را چنین برشمرد: به نظر من در دسترس بودن برای مشتریان، داشتن اطلاعات بهروز و دقیق از محصول، ارتباط مؤثر با تأمینکنندگان و مشتریان و برخورداری از سیستم تجاری کارآمد از مهم ترین ویژگی های یک تاجر می باشد.
او تأکید کرد: تجارت نیازمند صبر، برنامهریزی و آمادگی برای عبور از بحرانهاست. تاجر باید خود را به علم و مهارتهای لازم مجهز کرده و با پشتوانه آموزش و تجربه، مسیر خود را با اطمینان ادامه دهد.
احمدی در پایان با اشاره به ریشههای تاریخی تجارت در ایران، گفت: ما ساکنان جاده ابریشم هستیم و پیشینه تاریخی و موقعیت جغرافیایی کشورمان، ظرفیت بزرگی برای تجارت فراهم کرده است. امروز نیز با بهرهگیری از این ظرفیت و با تکیه بر نبوغ ایرانی، میتوانیم سهم بیشتری از ثروت جهانی را بهدست آوریم و جایگاه شایستهای در اقتصاد جهانی کسب کنیم.
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد