افت قیمت نفت به ۸۱ دلار
افت قیمت نفت به ۸۱ دلار
نفت درآخرین روز مبادلات بازارهای جهانی بیش از 2 دلار از ارزش خود را از دست داد.

به گزارش خبربین آنلاین: قیمت نفت روز جمعه با اظهارات مقامات بانک مرکزی آمریکا که گفته‌اند عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره بانکی ندارند و این کار می‌تواند با بیش از ۲ ماه تاخیر انجام شود، ۳ درصد از ارزش خود را از دست داد.
وقتی نرخ بهره بالا بماند، اقتصاد در رکود فرو می‌رود و این به معنای کاهش تقاضا برای نفت است.هر بشکه نفت برنت در روز جمعه با ۲ دلار و ۵ سنت کاهش به ۸۱.۶۲ دلار رسید و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲ دلار و ۱۲ سنت کاهش ۷۶.۴۹ دلار معامله شد.
نفت برنت طی هفته گذشته حدود ۲ درصد و نفت خام آمریکا بیش از ۳ درصد از ارزش خود را از دست دادند.رئیس فدرال رزرو آمریکا، کریستوفر والر گفته، باید کاهش نرخ بهره به تعویق بیفتد تا مشخص شودکه افزایش اخیر تورم، روند ثبات قیمت‌ها را متوقف می‌کند یا اینکه موقتی‌ست.
اقتصاددان Matador Economics، تیم اسنایدر معتقد است، کل بازار دارد واکنش نشان می‌دهد اما نمی‌خواهد این را هضم کند که اگر تورم بازگردد، تقاضا برای محصولات انرژی کُند خواهد شد.
از طرفی برخی تحلیلگران معتقدند، با وجود تاثیرات نرخ بالای بهره، تقاضا از جمله در آمریکا تاحد زیادی خوب مانده است.
شاخص تقاضا در بانک جی‌پی مورگان نشان می‌دهد، تقاضا برای نفت در ماه منتهی به ۲۱ فوریه نسبت به ماه پیش از آن ۱.۷ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.
در عین حال، مذاکرات آتش‌بس غزه با جدیت در پاریس در حال انجام است. این مذاکرات می‌تواند بازار را به پیش‌بینی کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی وادار کند.