دمنوش گیاهی برای بدن درد؛ ۶ مدل دمنوش برای رفع خستگی
دمنوش گیاهی برای بدن درد؛ ۶ مدل دمنوش برای رفع خستگی
در این مقاله از مجله اسنپ اکسپرس درباره ۶ مدل دمنوش گیاهی برای بدن درد و خستگی را معرفی کردیم.

به گزارش خبربین آنلاین: تا به حال برای شما هم پیش آمده که به خانه برمی‌گردید و انگار که یک تریلی از روی شما رد شده است؟ صبح می‌خواهید از خواب بیدار شوید ولی انگار که شب قبل کسی از شما بیگاری کشیده است؟ تمام این حس‌ها برای بی‌حالی و نبود انرژی کافی در بدن شماست. عوامل مختلفی می‌تواند در این امر تأثیر بگذارد که یکی از آن‌ها عدم رعایت رژیم غذایی مناسب است. حال یکی از این راه‌حل‌ها، مصرف دمنوش گیاهی برای بدن درد است تا انرژی لازم را به بدنتان برگرداند. در ادامه چند مدل دمنوش گیاهی برای بدن درد و خستگی را به شما معرفی می‌کنیم.

خواص دمنوش زعفران برای بدن درد

خواص-دمنوش-زعفران

اگر به دنبال یک نوع دمنوش برای بدن درد و خستگی هستید، دمنوش زعفران یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما می‌تواند باشد. معمولاً گرفتاری‌ها و مشکلات زندگی باعث می‌شود تا اعصاب و روان شما را بهم بریزد. در این شرایط خیلی از مردم به خوردن قرص‌های آرامش بخش روی می‌آورند. این قرص‌های شیمیایی با اینکه درد شما را تسکین می‌دهند و از فضای متشنج دورتان می‌کنند ولی در دراز مدت، باعث مشکلات گوارشی دیگری در بدنتان می‌شوند.

در این شرایط بهتر است که یک لیوان دمنوش زعفران نوش جان کنید. زعفران گیاهی است که طبیعتی خشک و گرم دارد. علاوه بر شادی بخش، محرک قوای مغزی، شست‌و‌شو دهنده کلیه، ضد سرفه و خلط‌آور نیز است. همچنین اگر به دنبال دمنوش گیاهی برای بدن درد نیز هستید، می‌توانید روی دمنوش زعفران نیز حساب ویژه‌ای باز کنید. معمولاً خوردن آن بعد از پایان روز کاری بهترین تأثیر را می‌تواند روی شما بگذارد.

طرز تهیه دمنوش زعفران به این شکل است که ابتدا یک در فنجان آب گرم با دمای ۸۰ درجه سانتی‌گراد بریزید. در ادامه چند پر زعفران را به همراه کمی اضافه کنید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دمنوش، دم بکشد. سپس آن را نوش جان کنید.

خواص دمنوش آویشن برای بدن درد

خواص-دمنوش-آویشن

زمانی که خستگی و کوفتگی سراغتان می‌آید، خوردن یک نوع دمنوش گیاهی برای بدن درد بهترین راه‌حل است. حال سؤال پیش می‌آید چه نوع دمنوشی باید استفاده کرد که این مشکل در بدن حل شود؟ بعد از دمنوشن زعفران، می‌توان از دمنوش آویشن برای رفع مشکل انواع بدن درد استفاده کرد.

خواص دمنوش آویشن باعث جلوگیری از التهابات مزمن در بدن می‌شود و شما را از هر گونه درد و مشکل رها می‌کند. طرز تهیه دمنوش آویشن نیز ساده است. کافی است یک قاشق غذاخوری آویشن را همراه با ۲ لیوان آبجوش ترکیب کنید. حال حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. بعد از گذشت ۱۰ دقیه، می‌توانید دمنوش آویشن را میل کنید. همچنین مصرف دمنوش آویشن در فصل زمستان می‌تواند به درمان سرماخوردگی، گلود درد نیز کمک شایانی کند.

خواص دمنوش عناب برای بدن درد

خواص دمنوش عناب برای بدن درد

خوشبختانه بدن درد و خستگی عارضه‌ای است که درمان آن سخت نیست. با کمی استراحت و استفاده از دمنوش گیاهی برای بدن درد، این مشکلات به مرور زمان حل می‌شوند. یکی از این انتخاب برای شما می‌تواند دمنوشن عناب باشد. عناب گیاهی است که خاصیت زیادی برای بدن دارد که یکی از آن‌ها کمک به رفع بی حالی و خستگی است.

همچنین بهترین دمنوش برای نفخ شکم است. افرادی که از نفخ شکم رنج می‌برند، می‌توانند با مشورت پزشک این دمنوش را مصرف کنند. طرز تهیه دمنوش عناب بسیار ساده است. کافی است که یک قابلمه بزرگ تهیه کنید و حدود ۳.۵ لیتر آب درون آن بریزید. در ادامه ریشه زنجبیل را به قعطات ۲.۵ سانتی‌متری برش بزنید.

آن‌ها را درون قابلمه بگذارید. سپس برش‌های گلابی و پوست دارچین را نیز به آن‌ها اضافه کنید. در انتها روی هر عناب، یک برش عمیق بزنید و به دیگر مواد داخل قابمله اضافه کنید. دمنوش عناب برای تهیه باید حدود ۴ ساعت بجوشد. بعد از گذشت این مدت، آب داخل قابلمه را بدون هر گونه ماده جامدی درون لیوان بریزید و نوش جان کنید.

خواص دمنوش هل برای بدن درد

خواص-دمنوش-هل

هل گیاهی است که برای درمان دردهای عضلانی و مفصلی مؤثر است. اسپاسم عضلانی معمولاً عارضه‌ای است که برای افراد مسن تر جامعه ایجاد می‌شود. در هنگام گرفتگی عضلات، درد نگاهی در بدن فرد بروز می‌کند. بر اساس تحقیقات پزشکان تغذیه، استفاده از هل می‌تواند این مشکل را حل کند.

حال سؤال پیش می‌آید که چگونه از خواص هل برای بدن درد استفاده کرد؟ یکی از این راه حل‌ها استفاده از دمنوش گیاهی برای بدن درد است. اگر شما هم مرتب دچار خستگی و بی‌حالی می‌شوید، می توانید از هل را به‌صورت دمنوش یا چای نوش جان کنید. همچنین هل خواص آنتی ‌اکسیدانی، ضد سرطلانی و ضد التهابی نیز دارد که می تواند در پیشگیری و درمان بسیاری درمان‌ها کمک زیادی به افراد بیمار کند.

خواص دمنوش زنجبیل برای بدن درد

خواص-دمنوش-زنجبیل

اگر به‌دنبال یک مدل دمنوش گیاهی برای بدن درد هستید، زنجبیل می‌تواند حلال مشکل شما باشد. زنجبیل با دارا بودن ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف درون خودش، می‌تواند انرژی از دست رفته بدنتان را تأمین کند.

همچنین زنجبیل برای تسکین درد خون‌ریزی‌های دوران قاعدگی نیز بسیار مؤثر است. همچنین این دمنوش برای پریود شدن سریع نیز به شما کمک زیادی می‌کند. زنجبیل طبع گرمی دارد و علاوه بر تحریک رحم، از خون‌ریزی‌های شدید دوران قاعدگی نیز جلوگیری می‎کند.

برای طرز تهیه دمنوش زنجبیل می‌توانید حدود ۱۰ گرم زنجبیل خشک را به همراه ۱۰ گرم گزنه سرخ خشک مخلوط کنید. در ادامه ۲ الی ۳ قاشق چای‌خوری را از آن را به همراه یک لیوان آب جوش دم کنید.

خواص سیاه دانه برای بدن درد

خواص-دمنوش-سیاه-دانه-برای-بدن-درد

اگر مدتی است که حس بی‌حالی و خستگی را احساس می‌کنید، بهتر است که به دنبال بهترین دمنوش برای بدن درد و بی حالی باشید. یکی از دلایل آن قرار داشتن در معرض آلودگی، تجربه استرس کاری، کم تجرکی و سبک زندگی ناسالمی است که امروزه بیشتر افراد به آن دچار هستند. حال چاره کار چیست؟ خوردن انواع قرص های شیمیایی یا تغییر رژیم غذایی و توجه بیشتر به سلامتی؟ درد عضلانی معمولاً به درد ماهیچه ای شناخته می‌شود و در بیشتر افراد شایع است. این مشکل معمولاً به دلیل ورزش بیش از حد، تنش عضلانی، جراحت در فعالیت‌های فیزیکی به وجود می آید. اگر شما این مشکلات برای شما به وجود آمد، بهتر است که در ابتدا در خانه استراحت کنید و با کمپرس سرد و گرم روی آن را بپوشانید. در ادامه از فعالیت‌های فیزیکی زیاد و بلند کردن وسایل سنگین خودداری کنید.

یکی از راه‌حل‌ها روغن سیاه‌دانه است. این روغن می‌تواند انرژی مورد نیاز و سرزندگی را برای بدن انسان به همراه بیاورد و به‌سرعت احساس تنبلی، خستگی و کسالت را دور کند. نحوه استفاده از این دمنوش گیاهی برای بدن درد بسیار ساده است. کافی است که ۲/۱ قاشق چای خوری روغن سیاه‌دانه را به همراه ۱ لیوان آب پرتقال ترکیب کنید. بهتر است که روزانه در اول صبح یا بعد در پایان روز کاری آن را بنوشید تا انرژی لازم به بدن شما وارد شود.

همچنین این دمنوش گیاهی برای بدن درد نیز بسیار موثر است. عوامل ضد التهابی و ضد اسپامی موجود در این گیاه، باعث پیشگیری و تسکین درد‌های حاصل از گرفتگی‌های علانی می‌شود. به‌غیر از این دمنوش گیاهی برای بدن درد، می‌توانید روغن سیاه دانه را روی ناحیه آسیب دیده بمالید تا به‌مرور زمان دردتان تسکین یابد. همچنین اگر به دنبال روشی طبیعی برای لاغری می‌گردید، از خواص سیاه دانه برای لاغری غافل نشوید. سیاه دانه یک چربی سوز طبیعی بوده و وزن شما را به شدت کاهش می‌دهد.