رای مردم تضمین کننده استقلال و امنیت ملی کشور است
رای مردم تضمین کننده استقلال و امنیت ملی کشور است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری، گفت: رأی مردم علاوه بر اینکه سرنوشت و مسیر پیشرفت کشور را تعیین می‌کند؛ تضمین کننده استقلال و امنیت ملی کشور است.

به گزارش خبربین آنلاین: ابوالفضل عمویی نماینده تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفندماه، گفت: ۲ روز دیگر به انتخابات خواهیم رسید. این زمان مقطع بسیار مهم برای انسجام اجتماعی و تقویت امنیت ملی کشور خواهد بود.

وی با بیان هدف اولیه مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: مردم با رأی خودشان در واقع مسیر اداره کشور را تعیین می‌کنند. چه نگاهی را  برای اداره سیاست، اقتصاد و فرهنگ  جامعه می‌پسندند. مردم با مشارکت حداکثری انتظار خود را از نمایندگانشان در مجلس برای قانونگذاری نشان می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رأی مردم علاوه بر اینکه سرنوشت و مسیر پیشرفت کشور را تعیین می‌کند؛  متضمن استقلال و امنیت ملی کشور نیر هست. از این جهت که مردم با رأی خودشان نشان می‌دهند که از گزینه‌های موجود در عرصه انتخابات این افراد را بر می‌گزینند.

وی بیان کرد: با رأی دادن مردم نشان می‌دهند که در چهارچوب روند‌های قانونی موجود در کشور عمل می‌کنند. این صحیح‌ترین و سالم‌ترین مشارکت اجتماعی سیاسی برای اداره کشور است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مشارکت حداکثری پیام روشنی را برای ناظران بیرون کشور دارد که مردم از نظام جمهوری اسلامی حمایت می‌کنندو خواسته‌های خود را با نامزدهای انتخاباتی موجود دست یافتنی می‌بینند.

عمویی با تأکید بر اهمیت موضوع مشارکت حداکثری، اذعان کرد: این مشارکت اتفاق مهمی است انتظارمان این است که مردم عزیزمان با دقتی که در سوابق افراد و رویکردهای نامزدهای انتخاباتی می‌کنند گزینه مناسبی را با نظر خود انتخاب کنند.

وی در ادامه با اهمیت نقش آفرینی مردم در اداره کشو، خاطر نشان کرد: این حق مردم است که از عملکرد نماینده خوب پیگیری و مطالبه داشته باشند؛ اداره کشور بر مبنای خواسته آنها شکل بگیرد. این کشور و سرزمین متعلق به همه مردم است. برای نقش آفرینی همه این فرصت وجود دارد و تجلی اصلی این فرصت انتخابات است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقبال پر شعور و شعف مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: الحمدالله امسال مشارکت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران و شهرستان‌ها بیشتر از سال گذشته بود. و این حضور پیام روشنی را به همراه دارد. مردم با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن اصل نظام اسلامی را مورد تایید قرار دادند.

مسئولیت نمایندگان برآمده از آرای ملت است

عمویی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: مردم با حضور وسیع در  راهپیمایی روز ۲۲ بهمن روند انقلاب اسلامی و مسیر مورد تایید امام که در انقلاب سال ۱۳۵۷ آغاز کرد را مورد تایید و حمایت خود قرار دادند.

وی با توجه به اینکه حضور گسترده مردم در عرصه‌های مختلف، عملکرد و مسئولیت نمایندگان و دولتمردان را بیشتر می‌کند، بیان کرد: مسئولیت نمایندگان و تمام کسانی که در نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارند؛ همه آنان مستقیم یا غیر مستقیم برگزیده و برآمده از آرای ملت است. آنها باید خواسته‌های به حق مردم را محقق کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: نمایندگان باید زمینه را برای حفظ و پیشرفت امنیت، فرهنگ، اقتصاد جامعه برای مردم ایجاد کنند. این خواسته‌های مردم حق است. ممکن مردم از یک مقام دولتی یا نماینده رضایت نداشته باشند انتخابات پیشرو فرصتی است که اجازه می‌دهد مردم در انتخاب خود تغییر ایجاد کنند. مردم هر چهار سال یکبار این فرصت را دارند که در انتخاب خود تغییر ایجاد کنند و همین موضوع کمک کننده خواهد بود که خواسته مطلوب مردم محقق شود.

عمویی یاد آور شد: مجموعه عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران در ۴۵ سال گذشته حرکت رو به جلو و قابل دفاعی است. ما در موضوعات مختلف در کشور رشد داشته‌ایم هر چند حق و خواسته مردم کشور که مرتبط با تاریخ و غنا فرهنگی است خیلی بیشتر از  آن چیزی است که تا الان صورت گرفته است.

مجلس یازدهم، مجلسی انقلابی

وی تصریح کرد:  تعبیر انقلابی از مجلس یازدهم را مدال افتخار می‌دانیم، این تعبیر بیشتر از همه به مواضع مجلس یازدهم بر‌می‌گردد و کارهایی که برای قانونگذاری صورت گرفته است بخشی از این قانونگذاری‌ها در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صورت گرفته و بخش‌های دیگر قانونگذاری در کمیسیون‌های دیگر مجلس، همه این موارد در اداره کشور نقش بسزایی دارند. امیدوارم در مجلس دوازدهم این رویکرد حفظ و تقویت شود. مجلس باید این روحیه خانه ملت را همچنان با استحکام حفظ کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های رسانه‌های بیگانه برای کمرنگ جلوه دادن شور انتخاباتی کشور ما، گفت: واقعیت  رسانه‌های بیگانه فارسی زبان خارج از کشور این است که منافع مردم ایران را دنبال نمی‌کنند. مشارکت نکردن و تحریم انتخابات در واقع یک تلاشی برای تضعیف انسجام ملی است. تلاشی برای نا‌امید سازی مردم، امید از دل خود مردم بر‌می‌آید.

عمویی با اشاره به مشارکت حداکثری وتزریق امید در جامعه، بیان کرد: امید گوهری است که با همکاری و دست به دست دادن همه مردم شکل می‌گیرد.چیزی که آینده ما را بهتر می‌سازد نقش‌آفرینی خود مردم است.

خواص جامعه قادر به هدفمندی توده‌های متنوع مردم است

وی با اشاره به اهمیت نقش خواص در افزایش مشارکت در انتخابات، افزود: کسی که می‌تواند مردم را اغناء، قانع و دعوت به مشارکت کند البته که خواص جامعه هستند. مردم شاید تسلط دقیقی بر افراد سیاسی و نامزدها نداشته باشند. اما کسی که می‌تواند این توده‌های متنوع را هدفمند کند خواص جامعه است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: ماموریت خواص ماموریت مهمی است که می‌تواند تحرک را در جامعه ایجاد کند. خواص به مثابه قطار ملت است. جامعه را به دنبال خود می‌کشاند. بنابراین طمع دشمنان به آنها بیش از عامه مردم است.انحراف یک شخصیت خاص تاثیر بیشتری از یک فرد عادی دارد.سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان مشارکت گروه‌های مختلف سیاسی در انتخابات پیشرو، خاطر نشان کرد: تضارب آرای و گفتگو بین دیدگاه‌های مختلف به تقویت تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند این یک تجربه جهانی است . وقتی طیف‌های مختلف گفتگو می‌کنند راحت‌تر به یک اجماع می‌رسیم و این موضوع به حکمرانی ما کمک می‌کند. اجرای تصمیم برآمده از اجماع اثر بخشی بیشتری دارد.