• درباره ما
  • تماس با ما

شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۴

  • telegram
  • eata
  • eata
  • bale
  • watsapp
  • instagram
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بانک، بیمه و بورس
    • راه و مسکن
    • صنعت، معدن، تجارت
  • سیاست
    • بین الملل
    • سیاست داخلی
    • مجلس
  • جامعه
  • فرهنگ و هنر
  • ورزش
  • استانها
  • بازار
  • بازرگانی
  • عکس
  • فیلم
Twitter Facebook Telegram Whatsapp

روابط عمومی ایمیدرو برنده ۲ نشان «ستاره مدیریت» و «ستاره ملی» شد

  • شناسه خبر: 2560
  • تاریخ و زمان ارسال: 1 خرداد 1402 - 08:03

روابط عمومی ایمیدرو، برنده 2 نشان «ستاره مدیریت روابط عمومی» و «ستاره ملی روابط عمومی» در دهمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی شد.

به گزارش خبربین آنلاین به نقل از روابط عمومی ایمیدرو: مراسم نکوداشت روز روابط عمومی و دهمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی، با قرائت پیام رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی و با حضور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز جمعی از متخصصان روابط عمومی، اساتید دانشگاه‌ها و مدیران روابط عمومی سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی برگزار شد.

نقش روابط عمومی‌ها برای امیدآفرینی

در این مراسم، «فرشاد مهدی پور» معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش و جایگاه روابط عمومی ها در اطلاع رسانی و اجرای مکتب «تبینی» گفت: در دنیای امروز، سواد و سواد آموزی، مفهومی بسیار گسترده تر از آموزش از طریق کلاس‌های درس را به خود گرفته است.

وی افزود: آنچه ضرورت گفت و گوی رسانه‌ای و سواد آموزی رسانه‌ای، بخصوص در عرصه فضای مجازی را بیشتر می‌کند، به کارگیری روش های تاثیر گذاری بر مخاطب است که امروز در مرز میان واقعیت و فراواقعیت جریان دارد. چرا که واقعیت خودش در جامعه نمایان نمی‌شود بلکه این رسانه‌ها هستند که واقعیت‌ها را نمایش می‌دهند.

مهدی پور با ذکر اینکه همواره گروهی در رسانه‌ها هستند که در حال کشف واقعیت و انعکاس آن در رسانه‌ها و اطلاع رسانی به جامعه هستند، گفت: برای همین اگر دولتی تصمیم بگیرد که واقعیت را از طریق رسانه‌ها جعل کند، به راحتی می‌تواند به این مهم دست پیدا کند. چون مخاطب به طور مستقیم به واقعیت دسترسی ندارد.

وی ادامه داد: این همان موضوعی است که ما الان درگیر آن هستیم. یعنی جعل واقعیت ها توسط مجموعه‌های خارجی.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش «امید آفرینی» روابط عمومی‌ها گفت: این فرآیند می‌تواند منجر به افزایش امید در جامعه شود، ضمن آنکه اگر مشکل و دغدغه ای را مطرح می‌کند باید راه حل آن را نیز بیان کند.

وی افزود: امیدواریم روابط عمومی های ما بتوانند از پس این نقش آفرینی و وظیفه سنگین امیدآفرینی در کشور برآیند.

روابط عمومی ۲ مدل دارد

در این مراسم، «هوشمند سفیدی» دبیر جشنواره ستارگان روابط عمومی و رئیس خانه روابط عمومی ایران، با اشاره به تاریخچه نامگذاری روز روابط عمومی و ضرورت‌های آن گفت: وقایع اخیر جامعه ایران، باعث وقوف بیشتر به اهمیت روابط عمومی شده است.

سفیدی با ارائه ۲ مدل روابط عمومی تحت عناوین «روابط عمومی توصیفی» و «روابط عمومی تبیینی»، به تشریح ویژگی های هرکدام از آن‌ها پرداخت و گفت: روابط عمومی توصیفی به عنصر «چه» توجه دارد و با اطلاع رسانی خاتمه می یابد، در حالی که روابط عمومی تبیینی با عنصر «چرا» آغاز می شود و تلاش دارد تا با برهان، و دلیل تحلیل و گفت و شنود دو طرفه، با مخاطبان به هم فهمی برسد.

وی افزود: در حال حاضر روابط عمومی های ما توصیفی هستند و لذا نمی‌توانند به جهاد تبیین کمک کند، لازمه این کار، تغییر رویکرد روابط عمومی‌ها است.

قرائت پیام رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی

همچنین در این مراسم، پیام «آنه گرت آبارز» رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی به مناسبت روز روابط عمومی در جمهوری اسلامی ایران قرائت شد.

او در این پیام ضمن تشکر از برگزاری چنین رویدادهایی در ایران و گرامیداشت روز روابط عمومی، گفت: امروز روابط عمومی، یک ضرورت در عصر ارتباطات به حساب می آید و موفقیت سازمان‌ها، ادارت و شرکت ها و دوام آن‌ها در عرصه‌ها و فعالیت تخصصی به عملکرد روابط عمومی وابسته شده است.

همچنین در پیام مذکور قرائت شد: در تعریف روابط عمومی اعلام شده از سوی انجمن یاد شده در سال ۲۰۱۹، روابط عمومی، یک شیوه مدیریت تصمیم گیری است که وظیفه ایجاد روابط و منافع بین سازمان‌ها و مخاطبان آنها براساس ارسال اطلاعات از طریق روش های ارتباطی اخلاقی و قابل اعتماد را بر عهده دارد. تحقق این تعریف که موکد بر عناصر «تصمیم گیری»، «ایجاد روابط عمومی دوسویه سودمند»، «اطلاع رسانی» و «اخلاق» است، زمانی ممکن می شود که روابط عمومی در شکل و شمایل «مدیریت ارتباطات» نقش آفرینی کند و در غیراین صورت به جایگاه «مجری ارتباطات»، تنزل می یابد و در این صورت نمی تواند به جایگاه مورد نظر این حرفه دست یابد.

میزگردی برای بررسی کارآمدی روابط عمومی‌ها

در ادامه این رویداد، صاحبنظران روابط عمومی در میزگردی با عنوان بررسی کارآمدی روابط عمومی‌ها در جهاد تبیین نظرات خود را مطرح کردند و سپس «محمدرضا رسولی» دانشیار و معاون دانشکده علوم ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی، به سخنرانی درخصوص شاخص‌ها و کیفیت تبیین در ارتباطات و روابط عمومی پرداخت.

بنا به این گزارش، مراسم نکوداشت روز روابط عمومی و دهمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با رویکرد “بررسی نقش روابط عمومی‌ها در جهاد تبیین” برگزار شد.

ایمیدرو پایگاه خبری خبربین آنلاین روابط عمومی

مطالب مرتبط

29 فروردین 1403

واریز سهمیه بنزین به هر کد ملی از این ماه

15 بهمن 1401

سردار سلامی از مناطق زلزله زده خوی بازدید کرد

1 خرداد 1402

کناره گیری شمخانی از دبیری شورای عالی امنیت ملی قطعی است

26 خرداد 1402

اعلام ترکیب تیم ملی فوتبال ایران مقابل قرقیزستان

21 آبان 1402

جزئیات کاهش خدمت سربازی به ۱۲ ماه

9 بهمن 1402

توافق بانک‌های مرکزی ایران و ازبکستان برای فعال‌سازی‌ تبادلات بانکی

2 اسفند 1402

مصوبه ممنوعیت استفاده از «فیلترشکن‌ها» مخاطب عمومی ندارد

19 شهریور 1403

کومله تحت نظارت عراق قرار گرفت/ استقلال تروریست‌‌ها سلب شد

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

لغو پاسخ

آخرین اخبار

  • حوادث 21 تیر 1404

    مدیریت هوشمندانه کالاهای اساسی در جنگ ۱۲ روزه

  • پربازدید 21 تیر 1404

    برق تجدیدپذیرها تا پایان تابستان به ۴هزار مگاوات می‌رسد

  • پربازدید 21 تیر 1404

    گزارش بازار سرمایه / ۲۱ تیر ۱۴۰۴

  • پربازدید 21 تیر 1404

    قیمت طلا ۱۸ عیار امروز شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۴/ طلا کاهشی شد

  • پربازدید 21 تیر 1404

    در ۳ روز معاملاتی هفته گذشته ۴۳۶ میلیون دلار ارز معامله شد

  • پربازدید 21 تیر 1404

    قیمت دام‌ زنده امروز ۲۱ تیر ۱۴۰۴

  • جامعه 21 تیر 1404

    اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به عدم پرداخت مابه‌التفاوت فروردین

  • پربازدید 21 تیر 1404

    عرضه ارز اربعین از ۴ تا ۲۲ مردادماه آغاز می‌شود

  • جامعه 21 تیر 1404

    قیمت جدید نان‌های سنتی این هفته ابلاغ می‌شود

اوقات شرعی

پایگاه خبری خبربین آنلاین به شماره ثبت ۸۹۱۵۵ از سوی وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارچوب اهداف مقدس انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران به امر اطلاع رسانی به منظور ارتقای سطح بینش و آگاهی عمومی می پردازد. پایگاه خبری خبربین آنلاین یک رسانه مستقل بوده و خود را مقید به قانون اساسی و قوانین نظام جمهوری اسلامی، اصول و ارزش های دین اسلام و تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل و شهیدان انقلاب میداند. این پایگاه اطلاع رسانی سعی دارد  تا با انتشار اخبار، تحلیل ها و مقالات صاحب نظران و فرهیختگان کشوری، زمینه ای مناسب برای تجمیع افکار و اندیشه ها و ارائه آن به عموم مردم را فراهم سازد. صاحب امتیاز و مدیر مسئول: صفورا طالب زاده

دسترسی سریع
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • استخدام
  • اعلام مشکل سایت
  • تبلیغات در سایت
  • دیگر رسانه ها
  • پخش زنده
مجوزها
;
شبکه های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید ...

  • telegram
  • eata
  • eata
  • bale
  • watsapp
  • instagram
کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی خبربین آنلاین محفوظ است. طراحی ،اجراء و پشتیبانی : سایت فـــــــــا