محاصره مردم غزه در مثلث مرگ
محاصره مردم غزه در مثلث مرگ
تداوم بمباران مناطق مختلف نوار غزه در کنار قحطی و جلوگیری از رسیدن کمک‌های بشردوستانه و شیوع بیماری‌های واگیردار موجب شده که رایحه مرگ در سراسر نوار غزه پخش شود.

به گزارش خبربین آنلاین: «دیگر چیزی برای خوردن نمانده ، حتی خوراک دام نیز پیدا نمی‌شود که آردش کنیم.. آیا منتظرید تاریخ بنویسد مردم غزه از گرسنگی مردند؟». این را کودک ۱۱ ساله فلسطینی رهف المقید می‌گوید که بر ویرانه‌های خانه‌شان در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه ایستاده است و از مرگ دوستانش بر اثر گرسنگی می‌گوید.

وزارت بهداشت فلسطین شب گذشته در گزارشی در خصوص وضعیت نوار غزه پس از ۱۴۱ روز جنگ گزارش داد که «اشغالگران ساکنان نوار غزه را در مثلث مرگ بمباران، قحطی و بیماری‌های واگیردار محاصره کرده‌اند».

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد؛ قحطی و گرسنگی بسیار شدید در شمال غزه جان نیم میلیون فلسطینی را تهدید می‌کند. از سوی دیگر ۳۵۰ هزار بیمار مزمن، حدود ۶۰ هزار زن باردار و ۷۰۰ هزار کودک در نوار غزه، به دلیل سوء تغذیه، کم آبی و فقدان امکانات پزشکی به شدت در معرض خطر هستند.

از دیگر سو کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) فیلیپ لازارینی، هشدار داد که پس از اینکه بسیاری از کشورها کمک‌های خود را به این سازمان به بهانه‌ ادعاهای اثبات نشده تل‌آویو قطع کردند، این آژانس در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.
پس از آنکه رژیم اسرائیل بدون ارائه هیچ دلیل و مدرک معتبری مدعی دست داشتن ۱۲ عضو آنروا در عملیات طوفان‌الاقصی شد، ۱۶ کشور به همین بهانه، حمایت مالی خود را از این آژانس متوقف کرده‌اند. امری که به گفته لازارانی در چارچوب «هدف سیاسی بلند مدت» برای نابودی این آژانس صورت می‌گیرد.
در همین حال، اداره دفاع مدنی در غزه هشدار می‌دهد که «ممانعت مداوم رژیم صهیونیستی از ورود مواد غذایی و دارویی به غزه و استان‌های شمالی، هر لحظه بیش از هفتصد هزار شهروند را به مرگ تهدید می‌کند.
این در حالی است که حملات اسرائیل علیه چندین منطقه در جنوب، مرکز و شمال نوار غزه تشدید شده و طی تنها ۲۴ ساعت اخیر، در ۱۰ جنایت جدید دست‌کم ۱۰۴ شهروند به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۱۶۰ نفر مجروح شده‌اند و هنوز شماری از قربانیان در زیر آوار هستند که امکان امدادرسانی و بیرون کشیدن آنها به دلیل شدت بمباران‌ها و عدم امکان رسیدن کادر امدادرسان به آنها وجود ندارد.