پیام روسیه به دولت جدید آرژانتین برای عدم ارسال سلاح به اوکراین
پیام روسیه به دولت جدید آرژانتین برای عدم ارسال سلاح به اوکراین
سفیر مسکو در بوینس آیرس از دولت جدید آرژانتین خواست از ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین خودداری کند.

به گزارش خبربین آنلاین؛  «دیمیتری فکوتیستف» سفیر روسیه در بوینس آیرس با اشاره به روی کار آمدن خاویر میلی رئیس جمهور دست راستی و افراط گرای آرژانتین می‌گوید که مسکو انتظار دارد که آرژانتین از ارسال تجهیزات نظامی و سلاح به اوکراین خودداری کند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وی در جمع خبرنگاران افزود: آرژانتین همواره موضع اصولی خود را حفظ کرده و از ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به مناطق جنگی به ویژه اوکراین خودداری کرده است. به گفته وی، «ما یک پیام با این مضمون به دولت جدید بوینس آیرس فرستادیم و بر اهمیت دنبال کردن همین موضع در آینده تاکید کردیم».

پایگاه خبری آرژانتینی The Noticias Urbanas اخیرا گزارش داده که دولت بوینس آیرس قصد دارد دو بالگرد «میگ-۱۷۱ ای» که از روسیه خریداری کرده را به ارتش اوکراین بدهد.

سفیر مسکو خاطرنشان کرد: این بالگردها قبلاً در مأموریت‌های قطب جنوب آرژانتین شرکت داشتند.

وی افزود: آنها اکنون غیرعملیاتی هستند و نیاز به تعمیرات اساسی دارند، اما این واقعیت را تغییر نمی دهد که ما شدیداً با تحویل آنها به مخالفان روسیه مخالفیم.

ژنرال «لورا ریچاردسون» فرمانده فرماندهی جنوبی ارتش ایالات متحده ژانویه ۲۰۲۳ گفته بود که آمریکا با کشورهای آمریکای لاتین که دارای سلاحهای و تجهیزات روسی هستند رایزنی می‌کند تا تجهیزاتشان را اهدا کنند یا با تجهیزات آمریکایی جایگزین کنند.

آلبرتو فرناندز رئیس جمهور سابق آرژانتین همواره بر عدم ارسال سلاح از کشورهای آمریکای لاتین به اوکراین و دیگر مناطق جنگی تاکید کرده بود.

خاویر میلی رئیس جمهور جدید آرژانتین که مواضع تندی دارد از چین و برزیل انتقاد کرده و گفته «با کمونیست‌ها روابط برقرار نخواهد کرد» و طرفدار روابط قویتر با آمریکاست.

خبرگزاری «ریانووستی» روسیه همچنین به نقل از «دیانا موندینو» اقتصاددانی که احتمالاً در دولت میلی وزیر خارجه خواهد شد، خبر داد آرژانتین به گروه بریکس نخواهد پیوست. آرژانتین یکی از شش کشوری بود که برای عضویت در بریکس، بلوکی متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی دعوت شد.