چطور تشنگی ماه رمضان را کم کنیم؟
چطور تشنگی ماه رمضان را کم کنیم؟
متخصص تغذیه با بیان اینکه باز کردن روزه با آب سرد اشتباهی رایج است که معده را به شدت اذیت می‌کند،گفت: همچنین پیشنهاد می‌شود که در کنار نوشیدنی گرم از خرما به جای شیرینی‌های قنددار استفاده شود.

به گزارش خبربین آنلاین : سعید هادی، متخصص تغذیه بالینی در مورد اهمیت و مزیت‌های روزه گرفتن، گفت: رژیم فستینگ اولین بار توسط یک دانشمند ژاپتی مطرح شد و نشان داده شد که گرسنگی برای چند ساعت برای بدن بسیار مناسب است. لذا روزه‌داری یک ماهه می‌تواند اثرات مثبت بسیاری بر بردن داشت باشد.

وی افزود: توصیه می‌شود که روزه‌داران روزه خود را با یک نوشیدنی گرم مانند چای یا شیر گرم باز کنند. باز کردن روزه با آب سرد اشتباهی رایج است که معده را به شدت اذیت می‌کند. همچنین پیشنهاد می‌شود که در کنار نوشیدنی گرم از خرما به جای شیرینی‌های قنددار استفاده شود.

سعید هادی در ادامه گفت: برخی از هموطنان ما عادت به نوشیدن چای بسیار پررنگ دارند. توصیه می‌شود که در سحر چای کمرنگ استفاده شود تا تشنگی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

هادی اظهار کرد: توصیه کلی ما این است که از استفاده از غذاهای پرچرب در افطار خودداری شود و غذاهای بخارپز یا آبپز جایگزین آن‌ها شود. همچنین توصیه می‌شود که هموطنان عزیز حتما وعده سحری را داشته باشند چرا که حذف آن برای سلامت بسیار مضر است.

وحید هادی،متخصص تغذیه در مورد حفظ آب در بدن در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: راه‌های متفاوتی برای حفظ رطوبت بدن در ماه رمضان وجود دارد. مصرف غذاهای پروتئینی به میزان کنترل شده ۹۰ تا ۱۲۰ گرم توصیه می‌شود. همچنین غذای کم‌چرب می‌بایست جایگزین غذاهای پرچرب شود. همچنین غذاهای پرنمک گزینه مناسبی نیستند.

هادی در خصوص استفاده از غذاهای چرب در ماه رمضان اظهار کرد: افطار می‌تواند که با نان و پنیر و سبزی آغار شود و دو ساعت بعد از آن شامی سبک میل شود. در واقع توصیه می‌شود که غذاهای سنگین‌تر و با چربی بیشتر برای سحر نگه داشته شوند.

وی افزود: مصرف سبزیجات در وعده‌های غذایی و میوه‌جات در بین وعده‌های غذایی تاثیر به سزایی در رفع تشنگی دارد. همچنین استفاده  از برخی نوشیدنی‌ها مانند شربت سکنجبین یا خاک شیر و تخم شربتی می‌تواند در حفظ رطوبت بدن در طول روز و رفع تشنگی تاثیر به سزایی داشته باشند.