• درباره ما
  • تماس با ما

شنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۴

  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • whatsapp
  • eitaa
  • bale
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بانک، بیمه و بورس
    • راه و مسکن
    • صنعت، معدن، تجارت
  • سیاست
    • بین الملل
    • سیاست داخلی
    • مجلس
  • جامعه
  • فرهنگ و هنر
  • ورزش
  • استانها
  • بازار
  • بازرگانی
  • عکس
  • فیلم
Twitter Facebook Telegram Whatsapp

بازاریابی نسل ۵ شرایط را برای بازاریابی چابک فراهم می‌کند

  • شناسه خبر: 3651
  • تاریخ و زمان ارسال: 25 خرداد 1402 || 08:00

رئیس سازمان مدیریت صنعتی در دومین کنفرانس بین‌المللی بازاریابی صنعتی، گفت: بازاریابی نسل 5 به کمک فناوری‌های دیجیتال شرایط را برای بازاریابی چابک از طریق تجزیه و تحلیل در لحظه، درک سریع بازار، اعتبار سنجی محصولات و کمپین‌های بازاریابی فراهم می‌کند.

به گزارش خبربین آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی: دومین کنفرانس بین‌المللی بازاریابی صنعتی به عنوان بزرگترین رویداد علمی در حوزه بازاریابی صنعتی کشور، با موضوع بازاریابی صنعتی ۵.۰ با مشارکت سازمان مدیریت صنعتی و انجمن علمی بازاریابی ایران، برگزار ‌شد.

در این کنفرانس که با حضور اندیشمندان ملی و بین‌المللی برگزار شد؛ «ابوالفضل کیانی بختیاری» مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، با موضوع بازاریابی نسل ۵.۰ به سخنرانی پرداخت.

وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد «احمد روستا» پدر بازاریابی نوین ایران، دانشگاه نسل ۵.۰ را دانشگاهی انسان ساز و تمدن ساز نامید.

کیانی بختیاری درخصوص تعریف جامعه ۵.۰ اظهار داشت: جامعه ۵.۰ یک جامعه انسان‌محور است که از طریق سیستمی که فضای سایبر و فضای فیزیکی را یکپارچه می کند، میان پیشرفت‌های اقتصادی و فناورانه و حل مسائل اجتماعی تعادل برقرار می کند.

وی افزود: نسل پنجم صنعت اهداف و گستره‌ای فراتر از تولید کالاها و خدمات و سود آوری دارد و مبتنی بر سه عنصر انسان، پایداری و تاب آوری است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، تصریح کرد: بازاریابی ۵.۰ با استفاده از فناوری‌های تقلید از انسان برای ایجاد و برقراری ارتباط و همچنین، ارائه و افزایش ارزش برای مشتری تعریف می‌شود.

وی یادآور شد: بازاریابی ۵.۰ ترسیم آینده بازاریابی از طریق لنز فناوری، توسعه فناوری برای بشریت، تبیین آینده بازاریابی و فناوری و همچنین تعیین مرز فناوری و انسان و نحوه همکاری میان انسان و ماشین است.

کیانی بختیاری تاکید کرد: بازاریابی ۴.۰ حرکت از بازاریابی سنتی به دیجیتال تعریف می‌شود و در این حرکت، تمرکز بر افزایش تجربه جدید مشتری، ظهور اینترنت موبایل، رسانه‌های اجتماعی و تجارت الکترونیک مسیر مشتری را برای خرید تغییر داد و بازاریابان با برقراری ارتباط و ارائه محصولات و خدمات از طریق بازاریابی چند‌ کانالی با این تغییر سازگار شدند.

وی افزود: در واقع، بازاریابی ۴.۰ با فعال کردن اهرم‌های دیجیتالی متعدد برای جذب کردن، متقاعد کردن و پیش بینی رفتار مصرف کننده، بر تجربه مشتری تمرکز می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، اذعان داشت: در بازاریابی ۵.۰، بازاریابی وارد مرحله‌ای می‌شود که در آن از فناوری‌های پیشرفته در بازاریابی مانند هوش مصنوعی، کلان داده، روباتیک و اینترنت اشیا برای تعمیق بیشتر فعالیت‌های بازاریابی، استفاده می‌شود و در واقع در بازاریابی۵.۰ دو رویکرد قبلی با استفاده از فناوری‌های پیشرفته تقلید از انسان، ترکیب می‌شوند.

وی درخصوص علت رویکرد به بازاریابی ۵.۰ گفت: مردم به دلیل مواجهه با جنبه‌های مختلف منفی و مثبت دیجیتالی شدن در دو راهی انتخاب و استفاده قرار گرفته‌اند و کارهای مختلفی که در گذشته امکان پذیر نبود اکنون به دلیل بلوغ فناوری امکان پذیر شده است.

وی ضمن تشریح تهدیدها و فرصت‌های بازاریابی دیجیتال، فناوری‌های اصلی بازریابی ۵.۰ را شامل هوش مصنوعی، پردازش طبیعی زبان، واقعیت ترکیبی و اینترنت اشیا عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی فناوری سنسورها، فناوری بلاک چین و ابزارهای اتوماسیون رباتیک را از دیگر فناوری‌های اصلی بازاریابی ۵.۰ معرفی کرد.

وی گفت: در بازاریابی ۵.۰، پنج مولفه کلیدی در مسیری که مشتریان هنگام خرید و مصرف کالاها و خدمات در دنیای دیجیتال طی می‌کنند وجود دارد که شامل کسب آگاهی، جذب شدن، پرسیدن، عمل خرید و حامی شدن مشتری است.

کیانی بختیاری با تشریح بازاریابی داده محور و بازاریابی پیش بینی کننده، افزود: بازاریابی داده محور، ایجاد یک اکوسیستم داده برای هدایت و بهینه سازی تصمیمات بازاریابی است. و در بازاریابی پیش بینی کننده با تهیه داده های ایجاد شده بر اساس سوابق گذشته، اقدامات بازاریابی گذشته، عملکرد تجاری گذشته و غیره و قابلیت های یادگیری ماشینی، می‌توان پیش بینی‌های آینده و نتایج عملکرد شرکت را پیش بینی کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در جمع بندی سخنان خود اظهار داشت: در بازاریابی ۵.۰، همزیستی و همکاری تکنولوژی و انسان، بر پایه تقلید از نگرش، رفتار و ارزش‌های انسان مورد توجه قرار می‌گیرد. فناوری‌های نوظهور در پردازش موثر داده‌ها، استخراج اطلاعات و ایجاد الگوها خوب بر اساس تجارب مشتریان ایفای نقش می‌نمایند.

وی تاکید کرد: بازاریابی نسل ۵ به کمک فناوری‌های دیجیتال شرایط را برای بازاریابی چابک از طریق تجزیه و تحلیل در لحظه، درک سریع بازار، اعتبار سنجی محصولات و کمپین‌های بازاریابی فراهم می‌کند.

کیانی بختیاری در پایان تاکید کرد: بازاریابی نسل ۵ به کمک فناوری از طریق ۵ مولفه کلیدی آگاهی رسانی، جذب مشتری، تقویت حس کنجگاوی، کمک به تصمیم گیری مشتری برای خرید و تقویت حس تعلق، وفاداری و حمایت مسیر مشتری را هموار و تجربه جدید ارزش آفرین برای مشتریان ایجاد می کند.

دنیا در حال تغییر است

بنا به این گزارش دیگر سخنران دومین کنفرانس بین‌المللی بازاریابی صنعتی، «محمد خزایی» دبیر کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل بود و با موضوع ظرفیت‌های بین المللی برای توسعه تجارت در بازارهای بین دو کسب و کار به سخنرانی پرداخت.

خزایی با بیان این نکته که وضعیت دنیا از نظر اقتصاد و ظهور بازارهای جدید به شدت در حال تغییر است، گفت: دو تحول عظیم در حوزه اقتصاد و حوزه سیاست در دنیا در حال رخ دادن است.

وی وظیفه بازاریابی در وضعیت تحول را شناختن ظرفیت‌های جهانی و حضور در پروژه‌های بین المللی دانست.

دبیر کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل همچنین بر نیاز بازاریابی به شاخت نظام حقوقی و قرادادهای بین المللی تاکید کرد و خبر از راه اندازی کمیسیون بازاریابی در اتاق بازرگانی بین الملل داد.

باید مزیت‌ها را تقویت کنیم

دیگر سخنران کلیدی دومین کنفرانس بین‌المللی بازاریابی صنعتی، «محمد مهدی برادران خلخالی» معاون صنایع عمومی وزارت صمت بود.

وی درخصوص بازاریابی بین دو کسب و کار و ارتباط با صنایع کوچک به سخنرانی پرداخت.

برادران خلخالی طی سخنانی، اظهار داشت: در فرایند زنجیره خلق ارزش در صنایع کشور باید مزیت‌ها را تقویت و موانع را برطرف کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، وظیفه دولت را در زنجیره خلق ارزش، اصلاح و تسهیل امور دانست و تاکید کرد دولت در زنجیره خلق ارزش اقتصادی نباید به تصدی گری روی آورد.

وی با بیان این نکته که یک زنجیره خلق ارزش پایدار باید در تمام حلقه ها متوازن باشد خاطر نشان کرد: سود زنجیره ارزش باید عادلانه و پایدار باشد و قراردادهای بلند مدت میان شرکت ها می تواند به ایجاد این پایداری در زنجیره ارزش کمک کند.

برادران خلخالی یادآور شد: در بازاریابی نباید فقط به فروش و منافع کوتاه مدت فکر کرد بلکه باید به این فکر کنیم که مشتری باید در کنار ما حرکت کند و منتفع شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، عدم ایجاد رانت، عدم ایجاد انحصار و دارا بودن نگاه مسئولیت اجتماعی را برای تولید کنندگان بزرگ ضروری دانست و گفت: برای رسیدن به نظام اقتصادی پایدار باید از نگاه های دفعی برحذر باشیم و به سمت تکمیل زنجیره خلق ارزش حرکت کنیم.

بنا بر این گزارش در بخش دیگری از این همایش از دکتر «زهره دهدشتی» مولف کتاب تحقیقات بازاریابی که نام او به عنوان یکی از افراد تاثیرگذار بر مدیریت ثبت شده است با رونمایی از سردیس، تجلیل شد.

در این کنفرانس علمی بین المللی پروفسور «فیلیپ کاتلر» پدر بازاریابی مدرن درخصوص محصول، مکان، قیمت و تبلیغات برای برندسازی مدرن به صورت ویدئویی به سخنرانی پرداخت.

علاوه بر این، کارگاه‌ها و پنل‌های علمی مختلفی درخصوص موضوع و محورهای کنفرانس تشکیل شد.

ابوالفضل کیانی بختیاری بازاریابی صنعتی پایگاه خبری خبربین آنلاین سازمان مدیریت صنعتی

مطالب مرتبط

18 آبان 1402

دستگیری یک تیم توزیع موادمخدر در نوار مرزی جنوب غرب کشور

13 مهر 1404

قیمت دلار توافقی امروز یکشنبه ۱۳مهر ۱۴۰۴ / حواله دلار رشد کرد

9 دی 1403

چالش هواپیماهای فرسوده فرودگاه امام حل نشد

1 آذر 1402

واکنش یک بازیگر مشهور تلویزیون به شایعه قاتل بودنش +عکس

23 اردیبهشت 1402

قیمت نفت پایین آمد

21 آذر 1403

رشد ۲۴ هزار واحدی شاخص کل بورس

19 شهریور 1403

قیمت طلا امروز دوشنبه ۱۹ شهریور / سقوط قیمت به زیر مرز مهم

23 فروردین 1404

«طیب‌نیا»؛ گزینه‌ اصلی دولت برای وزارت اقتصاد

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

خواهشمندیم برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربری خود بشويد

آخرین اخبار

  • پربازدید 30 آبان 1404

    ۸ غذای رژیم مدیترانه‌ای برای افزایش طول عمر

  • پربازدید 30 آبان 1404

    ادامه کاهش قیمت نفت با فشار آمریکا برای توافق صلح روسیه-اوکراین

  • ورزش 30 آبان 1404

    جایگاه سوم ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی قطعی شد

  • سیاست 30 آبان 1404

    پیام عراقچی به ترامپ

  • پربازدید 30 آبان 1404

    حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در جنوب لبنان

  • راه و مسکن 30 آبان 1404

    یک‌طرفه شدن چالوس برای تخلیه بار ترافیکی از ساعت ۱۳ امروز

  • ورزش 30 آبان 1404

    قرعه‌کشی پلی‌آف جام جهانی ۲۰۲۶

  • پربازدید 30 آبان 1404

    ترامپ با زندانیان آزاد شده صهیونیست در کاخ سفید دیدار کرد

  • مجلس 30 آبان 1404

    پزشکیان: جلب‌ ناگهانی کارآفرینان با همکاری قوه قضائیه متوقف شد

اوقات شرعی

پایگاه خبری خبربین آنلاین به شماره ثبت ۸۹۱۵۵ از سوی وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارچوب اهداف مقدس انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران به امر اطلاع رسانی به منظور ارتقای سطح بینش و آگاهی عمومی می پردازد. پایگاه خبری خبربین آنلاین یک رسانه مستقل بوده و خود را مقید به قانون اساسی و قوانین نظام جمهوری اسلامی، اصول و ارزش های دین اسلام و تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل و شهیدان انقلاب میداند. این پایگاه اطلاع رسانی سعی دارد  تا با انتشار اخبار، تحلیل ها و مقالات صاحب نظران و فرهیختگان کشوری، زمینه ای مناسب برای تجمیع افکار و اندیشه ها و ارائه آن به عموم مردم را فراهم سازد. صاحب امتیاز و مدیر مسئول: صفورا طالب زاده

دسترسی سریع
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • استخدام
  • اعلام مشکل سایت
  • تبلیغات در سایت
  • دیگر رسانه ها
  • پخش زنده
مجوزها
;

شنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۴

  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • whatsapp
  • eitaa
  • bale
کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی خبربین آنلاین محفوظ است. طراحی ،اجراء و پشتیبانی : سایت فـــــــــا