بهترین سحری برای ماه رمضان چیست؟ با این‌ وعده‌ها سیر و سالم بمانید
بهترین سحری برای ماه رمضان چیست؟ با این‌ وعده‌ها سیر و سالم بمانید
از آن‌جاکه روزه داران در ماه رمضان تنها ۲ وعده غذایی در روز میل می‌کنند؛ باید از یک رژیم غذایی سالم و مقوی پیروی کنند. بیایید ببینیم بهترین وعده‌ها برای خوردن در سحرهای ماه رمضان چیست؟

به گزارش خبربین آنلاین :  روزه داران در ماه رمضان تنها ۲ وعده غذایی در روز میل می‌کنند؛ باید از یک رژیم غذایی سالم و مقوی پیروی کنند تا روزه گرفتن موجب بروز مشکلاتی از جمله: ضعف و بی حالی، سردرد، زخم و ورم معده، دهیدراته شدن و کم آبی بدن، سوءهاضمه و افت فشار خون و قند خون برای آن‌ها نشود. غذا‌های سبک و مقوی بهترین گزینه برای وعده سحری هستند؛ زیرا ضمن این که انرژی بدن را تأمین می‌کنند، از احساس سنگینی و بی‌حالی در طول روز نیز جلوگیری می‌کنند.

انتخاب غذا‌های سالم و سبک برای سحری می‌تواند به شما کمک کند تا در طول روز حس بهتری داشته باشید و کمتر با مشکلات گوارشی و نفخ شکم رو به رو شوید.

بهترین غذا‌هایی که می‌توانید برای سحری میل کنید، غذا‌هایی هستند که چربی، شکر و کالری کمی دارند؛ از همین رو بدن شما برای هضم آنها کمتر با مشکل روبرو می‌شود. اگر به دنبال چند ایده غذایی برای سحری هستید و مایلید ماه رمضان امسال فشار کمتری به معده‌تان وارد کنید، با زی‌سان همراه باشید. پیشنهاد‌های جذابی برای وعده سحری ماه رمضان برای شما آماده کرده‌ایم.

۱_ عدسی

عدسی یکی از غذا‌های خوشمزه و سریع برای وعده سحری و افطار ماه رمضان به شمار می‌آید و علاوه بر خوشمزه و سبک بودن، بسیار مقوی است.

۲_ انواع املت

املت به همراه کمی سبزی تازه بهترین ترکیب برای سحری در ماه رمضان است. به دلیل وجود تخم مرغ در ترکیبات املت، می‌توان آن را یک غذای مقوی، کامل و سبک حساب کرد.

۳_ ماکارونی

ماکارونی از آن دسته غذا‌هایی است که حجم معده را پُر می‌کند و باعث می‌شود در طول روز کمتر احساس گرسنگی داشته باشید. اگر قصد طبخ ماکارونی برای سحری دارید دقت کنید که ماکارونی را با چربی و نمک کم درست کنید و به هیچ وجه در کنار آن نوشابه یا نوشیدنی‌های گازدار میل نکنید.

۴_ انواع سوپ

سوپ یک پیش غذای سبک و مقوی محسوب می‌شود و به دلیل سبک بودن می‌تواند گزینه خوبی برای سحری در ماه رمضان باشد. همچنین به دلیل وجود سبزیجات در ترکیبات سوپ، برای دستگاه گوارش بسیار مفید است.

بهترین سحری برای ماه رمضان چیست؟ با این‌ وعده‌ها سیر و سالم بمانید

۵_ نخود پخته شده

به طور کل حبوبات پخته شده از آن دسته غذا‌های سالم و سبکی هستند که هم به عنوان پیش غذا هم غذای اصلی می‌توانید میل کنید. اگر قصد خوردن نخود پخته شده برای وعده سحری دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم آن را با مقداری نان میل کنید تا مدت زمان بیشتری در روز احساس سیری داشته باشید.

۶_ میرزا قاسمی

میرزا قاسمی یکی از غذا‌های آسان و خوشمزه شمال ایران است که مواد اولیه آن در همه خانه‌ها پیدا می‌شود. این غذا را می‌توانید با نان یا برنج میل کنید. اگر قصد درست کردن میرزا قاسمی برای سحری دارید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم سیر را از ترکیبات آن حذف کنید.

۷_ خورش بامیه

خورش بامیه به دلیل داشتن طبع سرد و‌تر یک گزینه خوب برای سحری به شمار می‌آید. این خورش لذیذ را می‌توانید با کمی برنج کم چرب و کم نمک به عنوان وعده سحری ماه رمضان نوش جان کنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم یک لیست از غذا‌های ساده و سالم، با مواد اولیه در دسترس برای سحری ماه رمضان به شما ارائه دهیم تا با یک رژیم غذایی سالم این ماه را سپری کنید.