بهین جهش داتیس در محور توسعه
بهین جهش داتیس در محور توسعه
مدیرعامل شرکت بهین جهش داتیس، گفت: شرکت بهین جهش داتیس در محور توسعه، قرار دارد.

به گزارش خبربین آنلاین: مقام معظم رهبری، ۱ فروردین ۱۴۰۱ بیان کردند؛ در این چند ساله بنده برای شعار سال «تولید» را عمدتاً محور قرار دادم با یک قیدی، با یک خصوصیتی. علت هم این است که تولید، کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است. تولید ملی در واقع راه اصلی عبور از سختی ها و دشواریهای اقتصادی برای کشور است.

«بهین جهش داتیس یک هلدینگ تولیدی-خدماتی در کشور ماست که طی کمتر از ۴ سال توانسته اعتبار خود را از طریق تخصص گرایی و دانش محوری تثبیت کند. داتیس بطور مشخص در گستره تولید تجهیزات پزشکی زیبایی فعالیت می‌کند.

«آرمان خسروی» مدیرعامل بهین جهش داتیس به این موضوع، پرداخته که چگونه برخی از واردکنندگان دارای نفوذ در اقتصاد کشور، می‌توانند حتی مسیر تولید ملی را با کارشکنی‌ها و سنگ اندازی‌ها دچار مشکلات فراوان کنند.»

آقای خسروی، نخست در مورد بهین جهش داتیس و خودتان بگوئید:

ما یک مجموعه جوان، متکی بر دانش و فناوری روز، و فعال در عرصه تولید هستیم. طی چهار سال اخیر ما توانسته ایم یک نام معتبر در عرصه تجهیزات لیزر و بازگشایی تخصصی کلینیک‌های زیبایی در ایران باشیم. بهتر است که نخست بگویم ما چه هستیم و در کجای چرخۀ خدمت رسانی به جامعه خود قرار داریم. بهین جهش داتیس یک هلدینگ مرکب از حداقل پنج شرکت تخصصی درحوزه زیبایی کشور است که همگی آنها در یک راستا و برای تحقق یک هدف بزرگ تلاش دارند.

بهین جهش داتیس تولیدکننده و تامین کننده تجهیزات پزشکی زیبایی در متنوع ترین شکل آن است. تجهیزات تخصصی کلینیک‌های زیبایی تا همین اواخر از صفر تا صد از طریق واردات تامین می‌شد و بهین جهش در زمره نخستین مجموعه‌هایی است که برای تولید داخلی تخصصی‌ترین دستگاه‌ها تلاش کرد و به فضل الهی به نتیجه عالی رسید.

نخستین شرکت ما، داتیس با همکاری مجموعه‌ای از متخصصین داخلی در کنار برندهای معتبر خارجی ایجاد شد و بتدریج با استفاده از ظرفیت متخصصین و شرکت‌های دانش بنیان توانست تا ۹۷ درصد دستگاه‌های لیزر را با استفاده از متریال و فناوری داخلی تولید کند.

لازم به ذکر است، تولیدات ما تحت لیسانس کمپانی «آلپاین تک» انگلستان است و نکته بعدی، کیفیت شاخص این تولیدات است. متاسفانه طی سال‌های اخیر همواره تولیدات داخلی در هر زمینه‌ای، چندان مورد اعتماد مردم نبوده و حتی توسط وارد کنندگان بشدت مورد انتقاد بوده است. با این وصف ما تلاش خود را با تمام توان بکار بستیم تا این تولیدات با بهترین نمونه‌ها قابل مقایسه باشد.

در بخش دوم فعالیت‌ها ما بسراغ یک ایده بسیار مبتکرانه اما مستلزم توان بسیار بالا رفتیم «افتتاح، مشاوره و به سود رساندن تخصصی کلینیک‌های زیبایی» در مجموعه بهین جهش بیش از یکصد و پنجاه نفر به طور مستقیم و چهارصد نفر به شکل با واسطه ارتزاق می‌کنند و به فضل الهی این اشتغال آفرینی همواره روبه رشد خواهد بود.

آقای خسروی در مورد مسیری که تاکنون پیموده‌اید و از موانع و چگونگی‌های آن بگوئید:

در کشوری مانند ترکیه صدور مهمترین مجوزها اعم از ثبت شرکت یا مجوز تولید و تائیدیه رسمی از ابتدا تا انتهای آن ۴۰ روز زمان می‌برد این در حالی است که در کشور ما مسیری بسیار طولانی و پر از موانع غیر ضروری در پیش روی ما قرار داشته است. من اینجا به دو دلیل مهم به عنوان موانع جدی عرصه تولید اشاره می‌کنم. نخست اینکه نیروی تولید متخصص در این عرصه به هیچ وجه کافی نیست و دوم به تعبیری مافیای این حوزه است که به هیچ وجه نمی‌توان آن‌را انکار کرد.

به عنوان نمونه، یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه واردات خود را از مبدایی انجام می‌دهد که به هیچ وجه قابل توجیه نیست. تصور کنید که دستگاه‌هایی که کاربرد آنها رفع موهای زائد است و به هیچ وجه از اقلام ضروری نیست از ایالات متحده انجام شود حتی اطلاعاتی در این خصوص وجود دارد که لیزر سورس این دستگاه خاص لیزر توسط رژیم صهیونیستی تولید می‌شود و کارخانه آن نیز در شهر حیفا است. اما دقیقا همزمان با این فعالیت‌ها، یک مجموعه تولیدی داخلی که با توان و دانش داخلی انجام شده با انواع موانع و حتی کارشکنی‌ها همراه شود و در کمال تاسف این موانع در مسیر تولید داخلی ما انجام گرفته است.

مدت‌های طولانی تلاش‌های این واردکنندگان صرف این موضوع شده است که مجوز ما صادر نشود این در حالی است که تولید، اشتغال آفرینی، کیفیت و ارزانی در تمامی تجهیزات ما یکجا جمع شده است با این وصف در دو روز نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۲ ما مشغول پاسخ‌گویی و نشان دادن مجوز به بازرسان نمایشگاه بودیم!

با وجود این همه سختی، چرا کماکان در عرصۀ تولید فعالیت دارید؟

اتفاقاً به موضوع خوبی اشاره کردید چرا که به تولید و اشتغال آفرینی برای هموطنانم باور دارم. اگر دقت کنیم طی سالیان اخیر رهبر انقلاب هر سال را با یک رویکرد و دغدغهء اقتصادی_تولیدی نامگذاری می‌کنند. این موضوع، تنها یک نام نیست بلکه نشانگر نیاز مبرم کشور به اقتصاد پایدار و روبه رشد و متکی بر تولید ملی است.

چشم انداز شما برای آینده چیست؟

اکنون که در خدمت شما هستیم؛ ما به عنوان نماینده آلپاینتک انگلستان و دارای لیسانس این مجموعه در حال آغاز پروسه صادرات با کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، عراق هستیم و پیش بینی ما این است که طی ۳ سال آینده به لطف الهی به ۱۰ کشور صادرات خواهیم داشت. صادراتی که مبین کیفیت یک دستگاه عالی ملی خواهد بود.

درخواست شما از مسئولین امر چیست؟

من این درخواست رو به هیچ وجه در مورد خودم مطرح نمی‌کنم بلکه اتفاقا در مورد تمامی فعالین عرصه تولید در کشور ماست. متاسفانه این رویه بجای حمایت و رفع موانع از عرصه تولید، دقیقا با مجموعه‌ای از موانع اداری، تشکیلاتی و… تولید کنندگان کشور را روز به روز کمتر کرده چرا که کسی وارد عرصه تولید می‌شود در برآورد بیزینس پلن خود حتی در خوشبینانه‌ترین حالت، هیچگونه بازگشت سرمایه را برای خود متصور نمی‌شود چرا که یک سال و نیم تا دوسال صرف هزینه و سپس تبلیغات و در نهایت حتی موفقیت نیز در هاله‌ای از ابهام است. نگذارند عرصه تولید کشور بیش از این آسیب ببیند و فکری برای اقتصادی شود که به تولید و دانش متکی است.

به عنوان یک ایرانی این را عرض می‌کنم، امید دارم در آینده‌ای نزدیک و مخصوصا با تاکید ویژه رهبر انقلاب و دانشمندان عرصه اقتصاد، راه برای کارآفرینان داخلی، تولیدکنندگان ملی و دانشمندان توانمند هم میهنمانان، هموارتر و پُر بارتر شود.

در باب بهبود فضای کسب و کار، حذف مقررات غیر ضرور و مزاحم، آسان سازی دریافت مجوز – مجوزهای اشتغال – ایجاد پنجره‌ی واحد برای اخد مجوز مبارزه با فساد، حمایت از صنایع داخلی، جلوگیری قاطع از قاچاق که این یکی از آن کارهای لازم است که من به مسئولین تاکید می‌کنم، جدی بگیرید این قضیه را؛ جدی بگیرید (مقام معظم رهبری، ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰)

فراموش نکنیم هر کار امروز ما را، فردا نقادانه به قضاوت می‌نشینند.