تلاش نمایندگان برای بهبود وضعیت ایثارگران در برنامه هفتم توسعه
تلاش نمایندگان برای بهبود وضعیت ایثارگران در برنامه هفتم توسعه
عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تلاش می کند تا بتواند شرایط جامعه ایثارگران را در برنامه هفتم بهبود بخشد.

به گزارش خبربین آنلاین؛ مهدی مصلحی؛ غلامرضا مرحبا عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبربین آنلاین گفت: در بودجه سنواتی سال ۱۴۰۲ نسبت به حقوق جامعه ایثارگران اجحاف شد و پیش بینی های ما از برنامه هفتم توسعه این چنین است که شاید نتواند آنگونه که شایسته است حقوق ایثارگران را حفظ کند ولی نمایندگان مجلس در تلاش برای تصویب قوانینی برای بهبود و ارتقاء وضعیت ایثارگران هستند.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که در فرآیند رسیدگی به برنامه، در پیشنهادات و احکام موجود این نقص ها جبران شود و مجلس تلاش می کند تا بتواند شرایط جامعه ایثارگران را در برنامه هفتم بهبود بخشد.

مرحبا تاکید کرد: مجلس همیشه روند تصویب قوانین را برای خدمت به ایثارگران را ساده‌تر و آسان‌تر از موارد دیگر در نظر گرفته است زیرا به عنوان نهاد قانون‌گذاری کشور همیشه خدمت به جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا را مدنظر خود قرار داده و قوانینی را برای حمایت از این عزیزان تصویب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تدوین احکام مربوط به ایثارگران در برنامه هفتم توسعه جلسات متعددی را با بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار کردیم طبق اطلاع بنده به نظر میرسد احکام مربوط به این جامعه که در برنامه ششم ناقص باقی مانده بود در برنامه هفتم تنفیذ شود.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: لازم است که مصوبات موارد مربوط به ایثارگران با همکاری دولت و مجلس پیگیری شود تا بتوانیم هرچه سریعتر شرایط رفاهی ایثارگران را فراهم کنیم.