فروش بنزین ۷ هزار تومانی در پلتفرم‌های آنلاین
فروش بنزین ۷ هزار تومانی در پلتفرم‌های آنلاین
با توسعه کسب‌وکار‌های آنلاین و شیب تند آن در چند سال اخیر به‌ویژه در دوران کرونا، بسیاری از مشاغلی که حتی تصور نمی‌شد به عنوان خدمت آنلاین بگنجند، شکل گرفتند. جدیدترین و در عین حال عجیب‌ترین این کسب‌وکارها، بنزین‌رسانی آنلاین بود. به تازگی قیمت نهایی خرید بنزین آنلاین بالاتر از مبلغ بنزین آزاد خبرساز شده است.

به گزارش خبربین آنلاین؛ تا پیش از بنزین‌رسانی آنلاین، خدمات مربوط به خودرو مانند سوخت‌رسانی یا تعمیر در محل، توسط واحد‌هایی که اغلب متعلق به شرکت‌های خودروسازی بود، ارائه می‌شد. برای بهره‌مندی از این خدمات تنها می‌بایست به شماره تلفن مربوط به آن‌ها تماس می‌گرفتید و پس از گفتن مشکل، آدرس خود را به آن‌ها اعلام می‌کردید. هر خدمت هم بسته به نوع اهمیت و زمان‌بری آن، نرخ متفاوتی داشت. هر چند افرادی که حداقل یکبار گذرشان به آن‌ها خورده بود، از قیمت این خدمات و هزینه‌ای که باید در لحظه پرداخت می‌کردند، ناراضی بودند و از نظر آن‌ها نرخ‌های گفته شده غیر معقول بودند.

اما در هر حال برای زمانی که به طور غیر منتظره ماشینتان خراب شده یا بنزین تمام کرده‌اید، گران، اما راهگشا محسوب می‌شدند. در چند مدت اخیر، این نوع خدمات گسترش یافت و سرویس‌های آنلاین خصوصی برای ارائه خدمات خودرو به‌ویژه سوخت‌رسانی تاسیس شدند.

نگاهی به شیوه خدمات‌رسانی آن‌ها نشان می‌دهد که این پلتفرم‌ها بیشتر قشر مرفه جامعه را هدف خود قرار داده‌اند. این جامعه هدف، به صاحبان پلتفرم‌ها اجازه داده تا به بهانه خدمت‌رسانی سریع و با کیفیت، هر قیمتی را برای سرویس‌های خود به‌ویژه سوخت‌رسانی، اعلام کنند.

قیمت‌های عجیب بنزین آنلاین

کافیست سری به یکی از این سرویس‌های سوخت‌رسانی آنلاین بزنید؛ قیمت سوخت و محلی که حاضر به سوخت‌رسانی هستند، به طور کامل مشخص است و نیازی به کندوکاو اساسی برای دست‌یابی به اطلاعات نیست. اگر شما در مناطق ۱ تا ۳ تهران، بدون سوخت گیر کرده باشید و بخواهید از این سرویس‌ها بنزین تهیه کنید، بابت هر ۱۰ لیتر باید ۶۹ هزار تومان بپردازید. به عبارتی هر لیتر ۶ هزار و ۹۰۰ تومان! این رقم بیش از دو برابر نرخ بنزین آزاد در جایگاه‌های رسمی سوخت محسوب می‌شود.

نکته قابل توجه آنکه هر چه مقدار بنزین بیشتری بخواهید، قیمت هر لیتر آن کمتر خواهد شد. به عنوان مثال اگر ۱۰۰ لیتر بنزین نیاز داشته باشید، لیتری ۳ هزار و ۹۰۰ تومان باید برای تحویل آن هزینه کنید. اما مگر چند نفر نیاز به ۱۰۰ لیتر بنزین آن هم در محل پیدا می‌کنند؟ بدیهیست که اگر این سرویس‌ها مشتری هم داشته باشند، در حد همان ۱۰ تا نهایت ۳۰ لیتر کفایت می‌کند.

پولدار‌ها لنگ بنزین نمی‌مانند

این سرویس‌های آنلاین، شماره تلفن ثابتی هم دارند که در صورت تمایل، بتوانید درخواست خود را تلفنی ثبت کنید. خبرنگار اقتصاد ۲۴ با این سرویس‌ها تماس گرفت و شرایط سوخت‌رسانی را جویا شد. به گفته اپراتور این سرویس، تنها باید در مکان‌ها و مناطق اعلام شده حضور داشته باشید تا سوخت به دست شما برسد. اما اگر در مناطق دیگری باشید و نیاز شما به سوخت یا هر نوع خدمت دیگری واجب باشد، باید هزینه بیشتری (گاه تا دو برابر) را بپردازید و مدت زمان بیشتری منتظر بمانید. این سرویس، همان پلتفرمی بود که مناطق ۱ تا ۳ تهران را تحت پوشش سوخت‌رسانی خود قرار می‌داد.