وزارت “زنان، خانواده و جوانان” تشکیل می شود؟
وزارت “زنان، خانواده و جوانان” تشکیل می شود؟
سخنگوی کمیسیون فرهنگی و عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: ما برای داشتن خانواده ای پویا، پرنشاط و اثربخش در عرصه های مختلف جامعه، نیازمند ساختارهای جدی حمایتی در حوزه های ستادی و اجرایی هستیم.

به گزارش خبربین آنلاین؛احمد راستیه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی و عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در گفتگویی از پیشنهاد کمیسیون فرهنگی برای تشکیل “وزارت خانواده، زنان و جوانان” خبر داد و گفت: ما ناگزیر هستیم تا به سمت نهادهای خانواده محور حرکت کنیم، شرایطی که الان با آن روبرو هستیم نشان می دهد که دستگاه ها و ساختار موجود در حمایت و حراست از خانواده نتوانستند به تمامی اهداف خود برسند.

ضرورت تجمیع نهادهای با محوریت خانواده

وی بیان کرد: تجمیع نهادها با محوریت خانواده می توانند در حمایت از جوانان، تسهیل ازدواج جوانان، حمایت از ارکان خانواده و حمایت از شور و نشاط فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی موثر باشد به همین دلیل لازم است ساختاری با ساز و کارهای اجرایی مشخص داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نهادهای موجود دارای ساختار اجرایی اثربخشی نیستند و بیشتر عملکردشان ستادی است درحالیکه ما نیازمند ساختاری با رویکرد ستادی و اجرایی از عالی ترین تا پایین ترین سطوح هستیم.

به دنبال بزرگ کردن دولت نیستیم

راستینه با تاکید بر اینکه به دنبال بزرگ کردن دولت نیستیم افزود: اعتقاد ما بر این است که ساختارهای ناکارآمد باید اصلاح شوند، با توجه به اینکه بنیان خانواده حیاتی ترین سلول راهبردی خانواده است نیازمند ساختاری هستیم تا بتواند اهداف و برنامه هایی که برای خانواده با محوریت حکمرانی ایرانی- اسلامی است را محقق کند.

وی عنوان کرد: ما برای داشتن خانواده ای پویا، پرنشاط و اثربخش در عرصه های مختلف جامعه، نیازمند ساختارهای جدی حمایتی در حوزه های ستادی و اجرایی هستیم.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه خاطرنشان کرد: تجمیع ساختارهای خانواده‌محور می تواند به ساختارهای موازی کم اثر پایان دهد و وزارت خانواده، زنان و جوانان می تواند ساختاری اثربخش در تمامی ارگان خانواده با نگاهی به حمایت از حقوق نوجوانان و جوانان بپردازد لذا پیشنهاد تشکیل این وزارتخانه می تواند گامی بلند در رسیدن به ساختار اثربخش در حمایت از ارکان خانواده باشد.

راستینه اظهار کرد: ما در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در حال رایزنی و گفتگوهستیم که در این راستا جلسات مفصلی هم با اعضای این کمیسیون برگزار کرده و تحقیقات انجام شده را در اختیار برخی از اعضا قرار دادیم که آنها بررسی های لازم را انجام دادند که در نتیجه برخی از نمایندگان عضو کمیسیون موافق تشکیل وزارت خانواده، زنان و جوانان هستند.

منبع: حیات