کرمانشاه لرزید/ تعداد حادثه دیدگان اعلام شد
کرمانشاه لرزید/ تعداد حادثه دیدگان اعلام شد
زلزله ۴.۷ ریشتری صبح امروز قصرشیرین،سرپل‌ذهاب و خانقین عراق را لرزاند.

به گزارش خبربین آنلاین؛ شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۰۶:۱۵:۴۶ ثانیه روز شنبه ۱۵ بهمن ماه این زمین‌لرزه را ثبت کردند.

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، ۳۴.۳۴ درجه عرض شمالی و ۴۵.۶۳ درجه طول شرقی ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در ۲۰ کیلومتری قصر شیرین در استان کرمانشاه، ۲۳ کیلومتری Khanaqin، عراق و ۲۶ کیلومتری سرپل ذهاب در استان کرمانشاه رخ داده است.دقایقی بعد از این زلزله این منطقه دوباره با زلزله ۳.۳ در عمق ۱۱ کیلومتری لرزید.

به گزارش خبربین آنلاین؛ با توجه به تجربه تلخ زلزله سال ۹۶ و ۹۷، زمین لرزه نسبتا شدید صبح امروز در قصرشیرین مردم این منطقه را با وجود سرما به بیرون از منازل کشاند.

عمق زلزله ۴.۷ ریشتر بود

زلزله ۴.۷ ریشتری صبح امروز ساعت ۶ و ۲۱ دقیقه و ۴۷ ثانیه و در عمق ۱۰کیلومتری و در ۱۶ کیلومتری قصرشیرین و ۲۳ کیلومتری سرپل‌ذهاب و ۲۴ کیلومتری خانقین عراق به وقوع پیوست.

بزرگترین زمین لرزه این منطقه ۲۱ آبان سال ۹۶ به بزرگی ۷.۳ ریشتر روی داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

«اکبر آزادی»؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه روز شنبه در گفتگویی عنوان کرد: ساعت ۶ و ۲۱ دقیقه صبح امروز شنبه در حوالی قصرشیرین زلزله ای به بزرگی۴/۷ ریشتر بوقوع پیوست که بلافاصله تیم های ارزیاب به منطقه اعزام و به بیمارستان‌های منطقه اعلام آماده باش نسبی شد.

وی توضیح داد: طی ارزیابی های اولیه این حادثه تاکنون چهار مصدوم داشته است که با وسایل شخصی به بیمارستان قصرشیرین منتقل شدندوآزادی افزود: هر‌ گونه‌ تغییر‌ در‌ وضعیت‌ نهایی‌ حادثه‌ متعاقبا‌ اعلام‌ خواهد‌ شد‌.

زلزله امروز قصرشیرین خسارتی نداشت
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز گفت: زلزله ۴.۷ ریشتری صبح امروز شنبه در قصرشیرین که شهرستان های غربی استان را لرزاند هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشت.