طرح مجلس برای مدیریت بازار ارز
طرح مجلس برای مدیریت بازار ارز
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: لازم است طرحی که به همراه جمعی از نمایندگان در ارتباط با مدیریت بازار ارز ارائه شده زودتر اعلام وصول و مورد رسیدگی قرار گیرد تا این موضوع مهم ساماندهی شود.

به گزارش خبربین آنلاین؛ مهدی عسگری نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش اخیر قیمت دلار و طلا ، اظهار کرد: باتوجه به نوسانات شدید در بازار ارز و  سکه، باید موضوعات اقتصادی در اولویت رسیدگی مجلس قرار گیرد تا با کاهش وابستگی به  دلار، بند ناف اقتصاد از اتصال به  ارز که به یک سلاح و مهمات در جنگ اقتصادی تبدیل شده، قطع شود.

وی با اشاره به برخی از دستورکارهای غیر ضروری مجلس در شرایط فعلی، افزود: درخواست ما از هیأت رئیسه مجلس این است که باتوجه به التهاب نگران‌کننده قیمتها در ابتدای سال، موضوعات اقتصادی باید در اولویت رسیدگی قرار گیرد و از همین ابتدای سال با ریل‌گذاری مناسب، از نوساناتی که می‌تواند زندگی و معیشت مردم را تحت الشعاع قرار دهد، جلوگیری کنیم تا این تلاطم‌ها و التهابات پیاپی، زندگی عموم مردم را مورد هجمه و سختی بیش از این قرار ندهد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در همین راستا ادامه داد: موضوعات بسیار مهمی در نوبت رسیدگی قرار دارد مانند قانون مالیات بر عایدی سرمایه که باید با رفع ایرادات شورای نگهبان، زودتر نهایی شود تا بتوان از دلالی و  سوداگری که با ایجاد تقاضای کاذب، باعث می‌گردد بازار ارز و سکه و نیز بازار خودرو و زمین به‌ هم بریزد، به صورت ریشه‌ای جلوگیری شود.

عسگری تاکید کرد: لازم است طرحی که به همراه جمعی از نمایندگان در ارتباط با مدیریت بازار ارز ارائه شده زودتر اعلام وصول و مورد رسیدگی قرار گیرد تا این موضوع مهم ساماندهی شود. امیدوارم این موارد مورد توجه جدی هیئت رئیسه قرار گیرد.